Tomma skålar= svält
Keramikern Kjell Martens i Uppsala har uppmanat så många keramiker som han kunnat nå att skänka var sin skål till ett evengemang som skall hållas på Storgården i Gamla Uppsala den 14/9. Då kommer allmänheten, press och lokaltv, att kunna välja en skål och ge ett valfritt bidrag på minst 200 kr. Därefter får köparen av skålen dn fylld med soppa. Behållningen går oavkortat till Unicef.Kjell Martens kan nås på tel: 0705147471

Putt

Bra initiativ! Skall se om jag inte kan få till något som jag kan bidra med!
Jättebra idé. Jag ska bidra med en skål.
- Poja - vad menar du med "putt"? För mig betyder det "jag är sur" men jag tror inte att det är det du menar.
/Sara
www.solhemskrukmakeri.se

Med risk för att "ta orden ur munnen" på poja (och att hon faktiskt BLIR "putt" på mig
) så svarar jag på din fråga Solhem:
Det betyder inte att man är sur utan bara att man "puttar upp" inlägget igen så att det åter blir aktuellt!

Ingen risk att jag blir "putt". Det är bara bra att du är på alerten, Bregotta. Då fick ju Solhem snabbare svar. Har pratat med Kjell idag. Han tar emot skålar tills mitten av augusti. Gott om tid alltså.

det står även ett repotage om detta i senaste numret av tidningen konsthantverk
vad jag vet så är det första gången man gör en sån här sak med KERAMIK som huvudsak
jag tycker alla keramiker ska va med :)

Jag skall skänka en skål i allafall