Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 1905 ggr
pluppan
0

smart lösning med plattor

kolla denna seridrejares system med plattor. smart tycker jag att bara kunna fälla ner dom

http://www.youtube.com/watch?v=wdRbuOj85hA

LeWE
0

Ja, det är ju smart.. men vill man jobba så??

pluppan
0

neeeeeej men man behöver ju inte dreja samma saker på alla plattor

Sagakeramik
0

Hans arbetsställning verkar ju inte vara nån höjdare… sen skulle han nog kunna spara ännu nån millisekund om han hade en drejpinne, så slappa han mäta alla:D

Men smart system med kakelplattorna. Kan ju inte vara speciellt klurigt att fixa en sån själv. En batt med hål för drejskivan sen limmar man på sidor och lämnar hål till en kakelplatta.

mangobango
0

Ha, jag skrattar när jag ser denna filmm vet inte riktigt varför, men det så lustigt ut med de rutinmässiga rörelserna:

schlopp, en klutt på

rafs, en centrering

tjopp, uppdrejat

klick, mätt mått

tjong avskuren….

Jösses, jag skulle valt ett annat arbete om jag blivit så slentrian. Var är njutningen? Men oj, vad smart med kakelplattorna, det är ju det som mest stannar kvar i sinnet, mitt sinne i alla fall.

koko
0

Men det där är ingen nöjesdrejning, det är en fabrik.

Duktig drejare (!), men jobbet är ju som vilket annat serietillverkning som helst.

Inte som vi som bara lyxar.

lotta2
0

Sådana skivor m hål för drejkakakelplattan är vanliga i USA bland annat. Man köper ett skivhuvud att sätta på drejskivan med hål för kaklet och sedan lösa kakelplattor. Kolla hos leverantörerna i USA på webben om ni är sugna…Jag tycker att det går nästan lika snabbt att sätat fast kakelskivorna på leran, fast då får dom ju lite lera under= mera skit och damm såklart…

pyromanen
0

man borde väl kunna göra en nersänkning som passar för en kakelplatta i en rund spånskiva…. för att slippa lera under varje kakelplatta menar jag… ???  man kanske slipper de vassa kanterna på kakelplattan också… om den är nersänkt…nån som provat?

ijonsson
0

Oj, så snabbt o smart!! Men ser ungefär lika inspirerande ut som när jag för många år sedan jobbade på Semper med att vika pannkakor på löpandeband…

helenahenstedt
0

Det finns de som njuter av just det sånt här arbete!

lotta2
0

Bra idé Pyromanen, men man behöver ju ett hål undertill som man kan peta upp kakelplattan ur om man gör en försänkning ur. Om man bara har en spånskiva direkt fäst mot drejskivan så kan det ju bli knöligt att få in handen så man kan lossa kakelplattan då? Men tanke på drejskivans diameter jämfört m kakelplattans menar jag…?

Godsagare
0

ha ha, jag kommenterade detta i en annan tråd.

Fast med fokus på mätandet… Han behöver ju inte mäta, hans händer vet ju att det är rätt… Han justerar ju inte efter att ha mätt, alltså blev alla "rätt".

Ulla
0

Det var jag som snodde videon bara för att testa om det funkade att lägga in den direkt i inlägget. Sorry pluppan Rynkar på näsan

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pluppan
0

#12 ´ja visst kan du ta den videon det var ju inte precis min Cool