Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: utrustningverkstadverktyg
Läst 1546 ggr
candra
0

Shimpo Rk-2 för 4500 på Blocket - bra köp?

Jag såg annons på Blocket i morse om en Shimpo Rk-2, som tillhört en skola och sedan dess använts minimalt. 4500 kr begärs. Den finns inte alltför långt från Sthlm (bra för mig).

Någon som har synpunkter? Är det ett bra köp? Hon kunde inte säga när den är gjord. Finns reservdelar fortfarande att få tag på om det skulle behövas en vacker dag? Är priset högt?

Jag håller på att lära mig dreja och vill kunna träna hemma, så än så länge har jag inga avancerade behov.

helenahenstedt
0

Slå till om du har pengar över!

mangobango
0

Jag sålde en likadan för 5000 kr i våras. Så priset är ok om den är hel och funkar som den ska.

Hör med återförsäljare av shimpo om reservdelar finns.

candra
0

Tack för era svar!

Tyvärr sålde hon den till ngn annan…

Men det dyker kanske upp en ÄNNU bättre till mig. Håll tummarna! :-)

mangobango
0

Ja, det finns bättre drejskivor än den. Det är en gammal gammal modell… nyare och bättre teknik finns nu. Själv har jag en Shimpo RK3E, kallad "whisper", underbart tyst och stark. Rekommenderas! Kan köpas ny för drygt 10.000.

candra
0

Nu har jag slagit till på en Brent mob B för samma pris - 4 500. Eller ja, jag har den inte här ännu, men den här säljaren verkar inte släppa förbi andra i kön så att säga. Det blir väl 5 000 inkl. frakt. Där jag är just nu tror jag att begagnat är bra - jag är glad att slippa lägga ut 10 - 12 000 för en ny. Och den här verkar ju avsevärt bättre än Shimpo Rk-2 i alla fall?!

Jag är glad :-)

och hoppas nu att allt går vägen den här gången - hela vägen hem till mig!

mangobango
0

Ja, nu har du hittat en mkt bättre drejskiva än den förra. Grattis!

candra
0

Tack! Som sagt, jag hoppas att jag verkligen får den den här gången… Men jag tror det. :-)