Keramik iFokus

Keramik

Etikettresor
Läst 949 ggr
lotta2
0

Keramik i Europa tips

Jag planerar en lite semsterresa och tänkte höra efter om det är någon som har någon keramiker eller annat keramikrelaterat som jag bara inte får missa på vägen? Planerar att åka till Nice, Monaco och Norra Italien som det ser ut nu. Alla tips mottages tacksamt…

Ulla
0

Åh vad kul det låter! Hoppas att du får se massor av spännande och vacker keramik.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

lotta2
0

Ja tackar, ska verkligen försöka fota om jag hittar ngt speciellt. Men roligt ska det verkligen bli. Hopppas jag hittar någon snygg majolika från Italien…

zzaga
0

Oh, jag är så avis!! Jag har tyvärr inga tips att komma med mer än att gå på museer. Italien har ju en lång tradition av tillverkning av keramik så de har säkert en massa snyggt på museerna.

abbis
0

Du skulle bara till norra italien..annars är Faenza en upplevelse med mycket traditioner…museer …mm..där går WM i drejarmästerskapet varje år.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

LeWE
0

Vi var i nice för nåt år sen o hyrde bil, åkte norrut upp i bergen. Det fanns en liten stad eller by med massor med keramik, alla verkade vara keramiker där?! Kommer tyvärr inte ihåg vad stället hette.. men det ver helt fantastiskt!

Vi var vid ett annat ställe i närheten som heter "saint paul de vance" (vet ej om det är rätt stavat). Synd att man är så dålig på att komma ihågGenerad

lotta2
0

Lewe, kan det vara Biot som alla keramiker fanns i? det är väl det enda jag har hittat. Var det kvalité grejer eller mer turiststuket?

Zzaga, jodu, så många museum jag kan ska jag besöka, fast med barnen med får man väl begränsa sej, tyvärr…;)

L.A.E
0

Vallauris nära Cannes och Antibes kan vara bra ,inte så långt från Nice.Det finns en hel del keramiker längs kusten och i bergen. Gå in på min hemmsida så finns det en länk till frankrike man får söka som bara den  så kanske man hittar något.Vi åker ner nästa påsk igen för att träffa andra keramiker i Bandol .Kan skriva om det en annan gång.

L.A.E
0

Här igen som sagt gå in på min franska länk tryck längst upp på den mörkröda remsan  där det står Annuaire des ceramistes tryck sedan längst ner på  Rechercher sur la  CARTE .Där får ni en karta över frankrike med keramiker  en del i alla fall.

LeWE
0

Ja, Vallauris var det. Tack.

lotta2
0

Tackar och bugar för tipsen allihop. Ska bli jättekul att se vad jag hittar på vägen.