Mullsjö Raku-kurs 2008
Undrar om det är någon/några här som ska gå rakukursen i Mullsjö?
Själv avstår jag i år då det stjäl för mkt semesterdagar. Jag bränner hemma istället! *ler
Ni som ev ska åka kan jag bidra med några tips…
- Ta med egna verktyg och märk dem väl.
Kan inte nog påminnas då det de senaste tre åren varit väldigt dåligt med verktyg på plats. - Ta med stämplar eller andra mönster för att göra dina alster unika. Naturligtvis finns det mönster överallt att använda sig av men vill man fortsätta tillverka hemma så är det bäst att ha med eget.
- Fundera gärna på vad du vill göra innan kursen.
- Var förberedd på att det kommer vara äta, verkstad, fika, verkstad, äta, verkstad, fika, verkstad, äta, verkstad, kvällsfika, verkstad, sova…. som gäller. Underbart god mat, fantastisk miljö och trevlig personal. Ha en riktigt skön kurs och meddela gärna här hur ni upplevde det.
Ha nån annan som gått kursen annat att tillägga?
Vid bränningarna i slutet på veckan, ta del av varandras erfarenheter.
Jag har gått kursen och jag kan bara hålla med. Särskilt det där med maten. Man äter som en liten bebis, var fjärde timme .
Massor av god mat, åtminstone det året jag var där. Det verkade som om många av dem som gick någon av kurserna där, hade gjort det till en del av sin sommarsemester och återkom år efter år. Det fanns flera andra kurser som lockade.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Hur var det för er som gick kursen i Mullsjö?
Nån av er som gått tidigare år?
Var ligger mullsjö? Låter som ett trevligt ställe. Bor ni i närheten?

Jag gick kursen i år och jaaaa, jag ååååt. Det var mycket trevligt!
Bskriver av veckan är på pricken: äta, verkstad, fika, verkstad, äta, verkstad, fika, verkstad, äta, verkstad… Att det förekom så många andra kurser samtidigt och att alla var öppna och intresserade gjorde att stämningen var possitiv och kreativ. Jag förstår att många har gjort det till en del av sin återkommande semester att gå kurs på Mullsjö. Nu väntar jag bara på att min granne ska svetsa ett raster till mig så att jag kan bygga mig egna ugn här hemma (och börja lukta böckling igen…härligt!)
/Marie

#3 Det är en folkhögskola så googla så hittar du lätt dit!

Jag har varit i Mullsjö både på Raku-kursen och på järnsmide (2 ggr). Jättebra ställe, mycket och god mat. Väldigt positivt bemötande av alla i personalen, allt går att lösa.
Var också på saltbränningen i Årjäng i år, det var ju inte lika bra kurs som alla säkert förstått vid det här laget. Om jag ska säga något positivt om Årjäng så är det att de har en massa kurser samtidigt under veckan vilket inspirerar och så är det i Mullsjö med, jättekul att se vad de håller på med i de andra grupperna.
Men oavsett kursinnehåll så måste jag säga att maten i Mullsjö är väldigt bra, Årjäng var mer som skolmat i allmänhet kan jag tro..
Jag vill starkt rekommendera att åka på sommarkurser på folkhögskolor. De är väldigt billiga och brukar vara bra. En skön semester om man vill ha full markservice och bara kunna jobba på. Mullsjö brukar få in bokningar redan i början av året för det är så populärt, så kolla i god tid.
Jag tänkte just skriva att det finns en länk till Mullsjö på vår länksida men upptäckte att de blivit bortglömda, trots att jag själv gått där och var mycket positiv til kursen.
Nu är det avhjälpt och länken ligger där den ska, i kategorin Utbildning.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_