Stockholm - Keramik
Jag ska till stockholm i helgen och undrar om det finns några bra ställen att köpa keramiktillbehör (glasyrer verktyg etc)
Men även butiker som säljer keramik :)
Cebex har lokaler i Sickla Strand, kolla deras hemsida.
Seemann finns på Norr Mälar Strand, fast de har stängt på helgerna. Vid eftertanke har nog Cebex stängt de åxå över helgen.

Som tur är så kommer jag dit vid 11 tiden på fredag fm :)

Cebex hade stängt fredagar men seeman blir det helt klart ett besök till tack för tipset!! Fler förslag?? Någon här som kanske har butik i stockholm ?
Är ju riktig lantis och inget bra på att hitta i Stockholm, men besökte vid nåt tillfälle både konsthantverkarna, kaolin och nåt ställe till (kanske hette sintra? osäker), alla 3 låg nära varandra .. nästan samma gata + runt nåt hörn (bra beskrivning va!
). Jättefin keramik såg jag i alla fall.. och här finns ju många från Stockholm som säkert kan beskriva bättre. Om jag själv hade vägarna förbi Stockholm skulle jag nog vilja ut till Gustafsbergs hamn av nyfikenhet (har inte varit där)

Är det den här butiken/galleriet du menar?
Det såg ju inte alltför svårt ut att hitta dit :) Så kul!
Om du utgår ifrån Kaolin och går mot Slussen så kommer du att passera både Blås & Knåda och Konsthantverkarna. Konsthantverkarna ligger runt hörnet(Hornsgatan-Södermalmstorg 4) Sedan finns 125 kvadrat,K2 alla på Söder, och så finns det en tjej som har sin butik på St:Paulsgatan.Den ligger ganska nära korsningen Götgatsbacken/St:Paulsgatan, hon heter något med Willers,Willners eller något liknande./Susanne