Keramik iFokus

Keramik

Etikett: övrigt
Läst 1144 ggr
jonasc
0

hjälp mig! drejskiva nu

Min fru fyller snart 40 och jag har tillslut kommit på den perfekta preseten till henne. (Konstigt att det skulle ta sådan tid). Givetvis ska jag köpa en drejskiva till henne, det skulle hon älska.

Jag har inte en massa pengar till en ny men det är viktigt för mig att det är en BRA skiva jag köper. Har du någon att sälja till mig så ring gärna. mejla inte, vi har gemensam mejladress, jag o frugan. Jag tror att det är riskfritt att lägga in inlägg här.

Vi bor i stockholmstrakten men har kontakter för transport i hela mellansverige.

tack för hjälpen

jonas

0707488745

Vavrakeramik
0

Kolla Blocket, men det har du kanske gjort. Tänk på att hon behöver en brännugn och annat i julklapp sen! Lycka till, vilken tur hon har som har en så gullig man.

jonasc
0

med tanke på brännugn, visst borde det finnas möjlighet att hyra plats i en sådan inledningsvis?

/Jonas

Ps Ja, det är inte svårt att gissa hur julklappsönskningarna kommer att se ut Ds

abbis
0

Det är inte så enkelt*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

lotta2
0

Hmm, du bor ju i Sthlms området Jonasc, så då har du ju lättare att lyckas bränna hos andra än många andra i landet. Seemann AB har tidigare tagit emot gods för bränning så det kanske dom fortfarande gör. Du kan ju kolla på deras hemsida,  den ligger under våra länkar. Annars är det inte alla keramiker som tar emot andras grejer för bränning då det kan vara osäket om vilken lera personen använt mm,  bränns en lergodslera i stengodstemperatur så kan stora  delar av eller hela keramikugnen smälta ihop. Så det är en anledning att många inte vill ta på sej jobbet att bränna åt andra. Men det går ju att hitta bara man letar runt lite.

Jag tycker det var en underbar julklapp åt frugan! Lycka till med letandet.

Vanja-K
0

Seeman AB tar fortfarande emot gods för bränning.

Vilken bra julklapp Jonasc!