Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 1568 ggr
tomica
0

Inbjudan Gustavsberg

Hmm jag tror det ska funka nu…Glad

pyromanen
0

Fin!

tänk att ha verkstad i "hänkelhuset"!

tomica
0

Kommer du då Pyromanen..?

saltglazed
0

fin bild!! kan tänka mig å flytta in o bo där..

abbis
0

Det är 1:a advent helgen och fullt ös i Nora ,synd att man missar allt som är kulGråter

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pyromanen
0

#2, nej, tyvärr. Vill jättegärna besöka gustavsberg vid tillfälle, men det bli nångång när jag har annat ärende i Stockholm också..  35 mil enkelresa :-)

tomica
0

#5 Säg till innan så guidar jag gärna runt här, det är bara kul..!

#3 Jag tror ju du bor bättre i vackra skåne…

#4 Då missar jag öset i Nora…Gråter.., vad händer där då Abbi? Förutom att du ska knega förståss..

abbis
0

Det är alltid adventsöppet med aktiviteter.Fr.om 1:a advent har vi öppet alla dagar fram till jul .2:a helgen har vi gammeldags julmarknad med ett hundratal hantverkare inne på alla gamla 1800-tals gårdar,hästskjutsar och ånglok som kör skytteltrafik från Örebro.Kommer 15-20 busslaster från Stockholm till detta evenemang..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

tomica
0

Det där låter mycket spännande..! Jag kanske plankar in på en av bussarna… Hoppas du får en god ruljangs när det är dags..!

Formurlera
0

Vilken fin inbjudan. Hade gärna velat komma men vi har öppet hus i vår verkstad precis samma tid o datum , typiskt, men inte så konstigt i "dessa" tider. Hoppas ni får många besökare.

kinnekulle
0

Hej Tomica, är det hela keramikområdet som har öppethus, G-studion, museet, mm kommer ni att ha typ konstnärer i arbete eller är det mest julmarknad? Vi kanske e på väg mot stockholmshållet den helgen, så därför…

tomica
0

Det är många av dom verksamma i alla ateljeerna som har öppet hus så det går liksom inte att säga vilka eller hur många.. Det brukar vara populärt för många besökare iallafall… Det är hela området som håller igång… G-studion hänkelhuset(där jag sitter och drejar med dom som vill)..dekorhuset konstnärshuset chamottehuset..ja hela faderuttan har öppet hus nästan… det är intressant och kul för dom flesta iallafall… välkomna är ni..!  Glad