Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkeramik-bränningraku
Läst 2107 ggr
saltglazed
1

ugn till salu

Billig ugn till salu! 1000 kr. Undrar hur billigt det blir i slutändan?http://www.blocket.se/vi/18309632.htm?ca=23_3_s

[rolnor]
0

Det var en gammal relik, vackert sliten, sjyst pris med tanke på nya element, tegel är ju rätt billigt om man behöver bättra på…

saltglazed
0

jag kollar runt på billiga ugnar nu. ska ha fatt på en lagom stor max 200liter. för 5-6000. kan ju bygga en ny för samma pris med bra kontakter. men e så jäkla trött på allt porosildamm i hår å ögon med mm. nu brinner det i knutarna för mig har inget jobb efter årsskiftet så vad gör man? har en 350litrare för 5000 spänn på g. men att säkra upp till 32 ampere e ju inte billigt. kan ju vara bättre med fler mindre ugnar om man ska göra något produktivt. vad fanken ska man göra.

[rolnor]
0

Tråkigt det här med ditt jobb förresten, glömde säga det.

Ummo
0

Hej!

Var hittar Ni de här billiga ugnarna 5-6000 för en 350 litrare? De jag har kollat på är hemskt mycket dyrare. Jättetacksam för svar om var man ska leta!!!

lotta2
0

Det måste vara någon kompisgrej, annars tycker jag också att 5-600 för en 350l var hemskt billigt…men det kanske är ett renoveringsobjekt kanske?

saltglazed
0

ugnen som jag har fick erbjudande 5000 om behöver nya slingor men automatiken är modern. han har i sin tur köpt den från en skola. jag kopplade förbi lite trasiga slingor i rygg och sida sist jag brände och den funkade bra trots det.