morgon arbete kl 04.30
I dag började jag lite tidigt.
När börjar ni att jobba med leran?
Själv tycker jag om att börja tidigt på morgonen.
Oj, du är snäppet värre än mej
! Annars är jag den morgonpigga typen som är mest produktiv och har inspiration på morronen. Hade det inte vart för att barnen ska till skola och dagis hade jag nog kunnat dra igång vid 6 tiden.
Nu så är de iväg kl 8 så efter det nån gång kan jag börja. Har inte varit så produktiv det sista men på torsdag har jag en ledig dag från "pengajobbet" och tanken är att jag ska ägna mig helhjärtat åt leran. En hel dag! Wow, ska bli härligt!
Räknar mig också som morgonpigg, även om jag inte är lika tidigt som för 10 år sedan. Precis som för rakulotta är morgonen här upptaget med annat (3 barn). 04.30 är inte ofta här, det händer men då på sommaren när det är just vid den tiden. Om jag helt själv bestämde så blev det nog 8 på mörkaste vintern och 5 på sommaren… ljuset är viktigt.
Jag börjar 10 då butiken slår upp portarna…Sen kan jag jobba 10 timmar..Jobbar du till 18 ,Lennart eller sköter frugan butiken*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Butiken och verkstaden är ju ihop så det är inga problem att hålla kontakt med kunderna. Jobbar annars gärna vid olika tid punkter på dygnet,men helst på morgonen. Nu ska vi ha saker ner till syd Frankrike för att sälja på marknad och åker om knappt en månad så man får väl ligga i lite grann.
Sommaren 5 på morgonen härligt

Jag e lite morgonslö jämfört med er ock kommer igång runt 9-10. Ibland ännu senare. Jobbar ofta till ca 17 . Sen tillkommer kurser på kvällar o helger samt allt som jag gör vid skrivbordet inne på kvällen. Räknar jag ihop allt blir det nog alldeles för många timmar. Men kul e det!
Det jag mende Lennart är att börjar man halv fem så orkar man kanske inte jobba till 19-20 på kvällen…Är det stapelvaror du säljer i Frankrike?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Små korta perioder kan jag jobba så. En till två veckor ,annars max tre.
Stapelvaror ,det är väl muggar ? Vi gör ju annars inga serier .Dit vi ska har jag aldrig sett stapelvaror ,mer åt det unika hållet. Det blir helt nya saker som vi tar med och ligger mer åt det unika hållet också.