Hur är Uterm-ugnarna?
Har varit och tittat på Uterms ugnar och för mitt otränade öga såg de ut att vara helt ok. Någon som har erfarenhet av dessa ugnar? Tycker att det är lite roligt att det finns en svensk tillverkare!

Jag har haft en Uterm-ugn. Det var en 110 liters. Den fungerade felfritt och var väldigt jämn i temperaturen. Brände med koner någon gång och det stämde nästan exakt med temperaturangivelsen på automatiken.
Jag sålde den i höstas för att jag köpte en större ugn.
Jag kan rekommendera den!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Min Uterm-ugn har fungerat fint för mej i många år nu - så jag kan gott rekomendera dem!
Har ocksp haft en uterm ugn och var nöjd med den.

Tack ska ni ha för kommentarerna! Det verkar som om jag tryggt kan beställa en ugn från Kolmården. Nu ska jag bara bestämma mig för storlek……Åh, va de ska bli roligt!
Hej!
Har haft en Uterm-ugn också, vilken fungerade alldeles utmärkt. Kan också rekommendera företaget - stort kunnande vad gäller både keramik och glas. Känner grundaren vilken är både serviceminded och kunnig! Sålde dock min ugn pga av långväga flytt.

Hejsan,
Vad kostar en sån ugn - finns de att köpa även begagnat?
Mvh Theresia
#6 Priset på en ugn varierar ju bla med storleken, vilken topptemp dem är byggd för mm. Titta in på uterm.se så får du mer info och kontaktuppgifter.

Tack - ska kolla läget direkt =)
/Theresia