använder ni spegel?
jag undrar helt enkelt om ni använder spegel när ni drejar?
tack
carof

Jag använder spegel när jag drejar. Jag tycker att det är lättare att se hur jag har formen på det jag drejar.Det är kanske en vanesak att använda den, att dreja utan känns knepigt.

Ja, jag tycker att ryggen tar lite stryk om jag inte gör det.

Nej

Jag använder också spegel.

jag oxå, det är lättare att se. Fast man kan inte låta bli att luta sig och titta ändå ;)

Jag skulle inte klara mig utan spegel.
Jag använder också spegel. Det är mycket lättare att se formen när man har en.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag använder också spegel. Det är mycket lättare att se formen när man har en.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Kan man dreja utan*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Givetvis spegel för att slippa luta sig.
Ja är en spegelperiodare….:D När jag har den ren och snygg så anväder jag den hela tiden.När följden av mitt blöta drejande och slabb blir så jag inte ser genom den längre glömmer jag ibland av att göra rent den och saknar den inte heller, innan jag får helt plötsligt drabbas av städiver och upptäcker den sorgligt bortglömda spegeln vid drejskivan…

Jag har en liten fönsterskrapa liggande bredvid drejskivan.. lätt att dra av spegeln med ett par drag och det "klarnar"
Haha, bra tips Lewe, så enkelt dessutom…

Använder spegel, jag med! Kanonhjälp tycker jag!
Har faktiskt aldrig provat spegel, har missat det…
Jag änvänder också spegel.
"12 Smart LeWe, med fönsterskarapan. Att man inte tänk på detta!
Jag använder också spegel.

#18, ha, ha - nej det är inte för att se hur man platsar i skönhetstävlan som man använder spegeln! I det läget visar man sig inte heller från den bästa sidan direkt. Min spegel är såpass stor så jag ser mer än bara händerna - ibland hajar jag till … - E det där verkligen jag?????!!!!!! Sorgligt nog så är det alltid det!
#19 Ja, tur att man oftast är ensam i verkstan…. man piffar ju inte direkt upp sig för en sittning med drejskivan:-)
… känner igen detdär, har också en stor spegel..men då är det bara att påminna sig att fotot i körkortet är det som gäller 

Jag ställer fram en spegel dom gånger jag är trött i ryggen..det blir stor skillnad..
Annars är det inte så dumt att ibland stå framför spegeln och säga något snällt till sig själv..gör gott för självkänslan.. även när man har rufsigt hår och ansiktet fullt av lerstänk…
Jag använder spegel