Dreja med armbågen
Hellojs
Tänkte höra hur många här som drejar med armbågen. Tar det lång tid att få kläm på? Jag tycker det verkar vara bra förutom att man blir så jädrans skitig…
??????
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Zzaga, är det ett skämt eller?? :) Aldrig hör något likande, om det inte är öppna en form med armbågen som du menar, det har jag möjligtvis testat enstaka gånger,när jag haft rejäla klösar…….

He he…
nej jag skämtar inte jag menar att man öppnar formen:D luddigt förklarat , sorry.
Jag försöker få kläm på det men jag vet liksom inte vart jag ska göra av rästen av armen undertiden.
Försök stabilisera högerarmens underarm ihop med vänsterhandens hand och tryck vänster arm mot drejskivans skaskbalja eller höften för extra stabilitet. Låter luddigt detta med, hoppas du fattar hur jag menar…:)
Det skulle jag vilja se. Jag törs inte prova själv, för jag vet precis hur jag skulle se ut eferåt då. Lerig från topp till tå. :)
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Lotta
Tack för tipset. Jag ska försöka figgurera ut hur du menar:)
Ulla
jo… man blir rätt mögig.
ETT MYCKET BRA SÄTT ATT DREJA STORT. Men ler-inpackning har jag inte klarat av än.Klart det blir billigare att göra det själv, än att åka på kurort.Bulgarien, Svarta havet ???

Jag brukar ha problem med att leran liksom korvar sig när den klösen är öppnad, det gör att stora klumpar lossnar i händerna när man sedan ska dra upp leran. Någon som har några bra tips på hur man undviker detta?
Det svåraste med armbågen är att veta hur tjock bottnen är tycker jag.
Måste testa att öppna med armbågen, jag brukar köra knytnäven rakt ner enligt koreansk modell.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Knytnävar å armbågar jag vet inte men jag provade att ta ut hålet med armbågen upptäckte att det funkade jättebra
en annan kul grej är att dricka alllt för många danska öl (billig)ställ dig på drejskivan ,be en vän starta skivan och se hur länge du kan stå kvar utan att spy…eller så ihjäl dig….!skämt och sido så låter det där med armbågen lite omständigt…
ha det bra i leran..
Då är det bättre å sitta på drejskivan med en kruka på huvudet hmm dessa saltångor kan inte vara bra Ha en bra dag