Rakuglasyr runt om?
Måste man torka bort rakuglasyr under föremål?
Jag skulle vilja glasera några 5 cm stora saker runt om pga att de egentligen inte har nått upp eller ner. Kan man använda tex ståltrefötter eller kommer de att fastna i glasyren?
Om de fastnar får du knacka loss och slipa sen. Det stora problemet är nog att få krukorna på plats på trefötter i en het ugn!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Ja, man får nog planera lite. Kanske bränna dom först så man kan få allt på plats medan ugnen fortfarande är kall.
Det måste ju gå bra tycker jag?
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Visst kan man använda trefötter. Litet svårare att placera föremålen rätt men det går. Trefötterna fastnar men är lätta att slå loss.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Spelar det nån roll om man använder ståltrefötter eller de "vanliga"?
Jag kan tänka mig att ståltrefötter har mindre taggar som kan fastna, jag har bara sett ståltrefötter på bild men de ser lite smidigare ut.

Köpte något som jag tror kallas spurs. Det är som vassa "koner" där anläggningsytan mot godset blir som ett nålstick. Inte lättare på något sätt att sätta än trefötter men märkena efter dem blir minimala. När trefötter bränner fast för mig ibland så har jag svårt att slipa till det så att det blir snyggt.
En rakubränning går ju aningen lägre än en lergodsbränning, så det som används vid en sådan borde fungera också i