meditation vid havet
Vilken fantastisk pingst. Är precis hemkommen från en cykeltur ner till viken där barnen har fiskat krabbor. Vill inte släppa dem själva ner så jag tog med mig en klump lera och har suttit och rullat klot på en glasburk medans jag tittade ut över havet. Helt underbart…. detta ska jag göra oftare!
Önskar er alla en trevlig helg i det fina vädret.
Rullat klot på en glasburk? Som meditation, eller vad?
Visst är det härligt med sommarvärmen! Har sprungit omkring med en trasig sko sen i morse, men allt är så grönt och skönt och doftande så det går inte att tappa humöret.
"Mmmm…. Daaaa!" som Linus på linjen skulle säga. ;)
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Vilken härlig bild! Vad ska du göra med klotet sedan?
Jag har bara satt potatis idag, litet sent men bättre sent än aldrig.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja, det är meditativt men oxå det bästa sättet att få till ett helt runt klot på:-)
kännde att jag ville göra nåt när jag ändå skulle sitta där nere, och detta är ju det lättaste att göra, monotona skruvningar runt runt. Brukar göra det i Tv soffan annars, men nu till sommaren blir det nog att ta med ett par lerklumpar till stranden. Dessa är i en ny lera som jag bara ville testa. En potclay som blir lite violettkopprig. Ett klot lät jag bli lite sprickbildningar i som jag tänkte stryka på med oxider och torka av, så det bara hamnar i sprickorna. Gillar att ha lite klot liggandes här och där… i en blomkruka kanske?
Jag älskar sfärer! Det där måste jag testa! Tack Lotta! 
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.