Keramik för trädgården
I dag har det varit en underbar dag. Jag har varit ute hela dagen och kärrat jord i trädgården - i år ska den bli vackrare än någonsin. 
Förra veckan satte jag igång att ringla en jättekruka till min trädgård. När jag hade kommit nästan ända upp så ställde jag den på drejskivan för att underlätta arbetet, med den följden att jag kom åt pedalen och krukan flög av
Det enda som gick att rädda var botten.
Men skam den som ger sig. Jag lyckades faktisk ringla upp den igen (litet för snabbt) så nu i veckan ska jag se om det går att få den att se presentabel ut.
Det skulle vara kul att se litet bilder på er trädgårdskeramik. Kanske som en ny utställning.
Har du lust att vara med så skicka dina bilder till mig: uhn@swipnet.se.
Om jag får in ett gäng bidrag så kanske det blir en hel utställning i Galleri iFokus. Det var ett tag sedan vi hade en sådan.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

För mig har trädgårdskeramik ända tills nyligen varit fågelbad och krukor. Din fisk visar att det finns annat också.
Kul att se!
_
_
Visst finns det fler som har något att visa upp?
_
_

Kul att det har börjat röra på sig. Jag har fått några bilder till min mejl också, så troligtvis kommer en virtuell utställning om ett tag. Om du vill vara med där så är det bättre att mejla mig på min emailadress istället för att lägga bilderna här.
_
_

Jag skickar gärna ett par bilder men sakerna ligger på tork….
Hur snart behöver du dem?
Hej Ulla!
Låter kul ska se vad jag har i mina gömmor
Lotta
Jag har tyvärr inte fått in så många bidrag att det räcker för en "utställning".
Får väl ge det någon vecka till innan jag ger upp. Leta i dina gömmor och om du hittar något så kan du mejla det till uhn@swipnet.se
_
_
putt
_
_

I dag har det bara regnat och regnat. Din husgud ser litet bister ut. Kan det vara han som är på dåligt humör och häller vatten över oss?
_
_
Jadu den kanske är kraftlös…
Jag tänkte bara skvallra om att det finns en påbörjad artikel om keramik till trädgården. Men den skulle behöva fler bilder!
Ulla tar emot bilder på:
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Kunde inte sagt det bättre själv.
_
_
Trevligt
Hej
Här kommer en bild på mina blomkrukor som jag brukar dreja av spillera med okänt ursprung. Ibland rakubränner jag dem eller bara skröjar högt. fler bilder finns på min blogg.
/Eva-Karin
/Eva-Karin

Jag måste bara få sicka in och säga:
Vilka fantastiskt fina saker ni gör! Jag skulle vilja ha alltihop i min trädgård.
Jag älskar konst i rabatterna och hoppas att Ulla får ihop till en utställning.
Tack för att ni delar med er. Ni inspirerar!

#26 Det var ett riktigt åååånej när jag såg din bild, inte för att det inte var fint utan för att jag i veckor skissat på en liknande trädgårdskrona!!! har gjort några prov men inte hittat min slutliga form än… kanske visar den sen när den är klar!
….allt är verkligen gjort tidigare….
Ja trädgårdskronor ser man ju faktiskt ganska ofta numera, både i keramik och ännu vanligare i plåt. Det verkar ju väldigt populärt med det. Så det är svårt att hitta "egna" saker. Man får väl göra sin "version" av det mesta i stället.

Det var efter jag sett en i plåt som jag inspirerades att göra en i lera.

hihi, ja vi styrs nog mycket av det vi ser utan att vi tänker på det. Jaja, vi får väl se hur min blir till slut!
Ha en trevlig sommardag!! soool!
för att få till en färdig form.