Användbart från köket
Jag nämnde i ett annat forum att jag använder min mixerstav från köket till att röra upp glasyrer med. En del av dem sätter sig stenhårt i botten på hinken och man får slita hårt för att kunna använda dem.
Det är inte bara i köket som man kan hitta sina verktyg men där finns det mycket som är användbart. En brödkavel tex är ett måste. Man kan hitta användning för gafflar, knivar och skedar, en träslev eller en vitlökspress. Det är bara att leta igenom kökslådorna och använda sin fantasi.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Jag har gjort precis som du plockat prylar jag behöver från kökslådorna. Dock använder jag min mixerstav till matlagning än så länge.
Hmm långsökt kanske men mina älskade fåglar befinner sig i köket! Jag har upptäckt att fåglarnas fjäderpennor (som ramlat av)är utmärkta när man ska rista mönster med fina detaljer. Jag har inte prövar dem med glasyr än men det kommer jag att göra - de finns ju i oilka storlekar och jag har problem när det gäller små detaljer./maja
Jag har hittat många bra och billiga verktyg på Ikea. På Barn/leksags avdelningen har jag bl.a. hittat en liten brödkavel och bra penslar.
Jag brukar också fynda på IKEA ibland, bl a köpte jag ett rejält förkläde där för ett par år sedan. På fyndavdelningen har jag hittat en hög arbetsbänk som passar perfekt i min friggeverkstad på landet. Ja, det är bara några exempel.
_
_
Ett annat bra ställe att söka efter fynd är loppmarknader. Där kan man hitta allt möjligt användbart. Jag hittade till och med en kavalett för en struntsumma på loppis vid ett tillfälle.
_
_