Äntligen med verkstad
Vill bara dela min glädje med er alla. Äntligen…efter 3 år har vi fått flyttat vår tvättstuga och därmed fick jag lite verkstadsutrymme. Bara 7 kvadrat, men ändå. Här är ett par bilder. Det jag är mest nöjd med är spegel väggen runt arbetsbänken. Väldigt bra när man skulpterar och vill se från alla håll och kanter samtidigt. Ska invigas i morgon.
trevlig lördagskväll
Lotta
grattis!
Fräscht det ser ut! Grattis till egen verkstad, Lotta!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
#2 har snott din idé (tror det var din?)med hjul under spånskiva till leran. Väldigt käckt.
tack Lena, ja, jag har ju inte börjat jobba här än…får se hur länge det håller sig fräscht;-)
måste bara fixa slamavskiljare oxå…

Så underbart att vara med verkstad!
Lycka till!
Grattis!
Blir det en riktig invigning med champagne och fyrverkerier?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Gratulerar! Men det låter litet 7m2, jag har knökfullt i min 25m2…

Grattis, jag väntar själv på en helt fungerande verkstad…
#6 ja, det hade jag inte tänkt på, men det kanske det kan bli
Skumpa har jag..och tomtebloss
??
#7 Ja 7 kvadrat ÄR litet, men man tager vad man haver. utrymmet är i alla fall kvadratiskt vilket är bättre än avlångt så det känns inte så litet ändå. Sen skulle jag helt klart vilja breda ut mig lite (drömmer om ett kavelbord!) och har siktet inställt på det angränsande kontoret(12 kvadrat). Kanske när man vunnit på lotto och kan skaffa sig mediacenter kopplat till tvn. Då tar jag över detta rum( har redan sått ett frö hos maken
)
Tack ska ni ha allihopa:-)
Du får börja ställa alla dina alster på tork runt om i bostaden så kanske fröet snabbare slår rot. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ja Ulla, det har jag gjort länge så jag vet inte jag;-) Dessutom har han jobbat hela dagen i går med att sätta upp konsollhyllor så då lär han bli putt. Får väl starta upp att producera i sånna mängder att han verkligen märker att jag behöver platsen helt enkelt
Grattis! Vad fint du fick det 
#12, tack! Det är rosa gammal 90 tals linoleum, men det duger gott. Är så glad över att slippa dra ut allt i vardagsrummet:-)

Det blev ju jättebra Lotta! Härligt! Känner jag dig rätt så är det inte såååå långt borta innan "kontoret" börjar invaderas - eller?
Ja, du - det måste kännas härligt att det äntligen är klart! Själv harvar jag/vi på med min ombyggnad men denna helgen har vi inte hunnit göra något därute. Men den som väntar på något gott…
Stort Grattis till dig i alla fall!!!!
Tror du det…ja kanske…! Man får ju i alla fall låta fröet gro in litegrann först,hehe!
Ja, din verkstad blir ju kanon när den väl är färdig. Avis på dina ytor e jag allt!
Grattis! Vad roligt.
En verkstad är en verkstad hur liten den än är. En egen plats att vara och skapa. Jag vet hur det känns har inrymt min verkstad i vår lilla friggebod på ca 6 m2. Jag använder höjden ochså, har brädor på takstolarna för att ställa saker på tork. Man finner lösningar när man har viljan och drivkraften att uttrycka sig…
Ja, det är väl alltid så. När vi köpte hus gick vi från lägenhet på 62 kvadrat till 105 kvadrat. Wow, vi tyckte det var JÄTTESTORT….men sen så samlar man ju på sig en massa saker och breder ut sig….och skaffade barn… så då fick man bygga ut. Har en känsla av att det blir lika dant med verkstan. Just nu känns det hur lyxigt som hellst att ha ett eget utrymme, hur litet det än må vara. Har ju bara snott mig lite plats i vardagsrummet innan, och det var ju inte kul varken för mig eller övriga familjen. Kul att se ditt lilla krypin, man blir duktig på att ta tillvara på varje millimeter.
Grattis till dig! Lycka till!
Tack vanja-K

Grattis! Smart med speglarna