Bränna hängande saker?
Hur gör ni när ni bränner hängande saker (dvs saker m hål i som man vill ha glaserade runt om). Jag tänkte om man kan göra två ställningar i stengods och ha Kanthaltråd i mellan dem. Det finns ju speciella pärlhållare att köpa hos t ex Cerama men de är ju så låga. Jag tänkte inte bränna jättetunga grejer. Tål stengodsställnigarna att brännas om och om igen utan att det händer något med dem eller ugnen?
jag har gjort som en u-ställning i stengods som det finns rader med hål i där man kan hänga saker (hoppas att du förstår hur det funkar) alltså som två ställningar fast de sitter ihop i botten.
sedan har jag färdiga bitar med kantaltråd som man kör i de hål man behöver. kantaltråden behöver bytas då och då eftersom den ger vika efter ett tag

en följdfråga, fastnar inte glasyren i kantaltråden? eller tar ni bort glasyren runt hålet?

#2, ja, det undrar jag också!
ja den fastnar jag brukar skrapa med tråden så att det mesta försvinner och blåsa bort. sen kan man bända loss det litegrann naturligtvis alltid med risk att grejen går sönder.

Man kan ju tjonga ner en tandpetare i hålet untertiden man glaserar grejen, och sen pilla bort den när det är klart.

Ytterligare variant..
Det finns modeller som den här på bisqueimport, fast man kan lika gärna göra sina egna modeller.. det man behöver är tråden.
http://www.bisqueimports.com/WebImages/L_5481_Bead%20&%20Ornament%20Rack.jpg

Tack för svaren - jag prövar!