Keramik iFokus

Keramik

Etiketterkurserutbildningar
Läst 2242 ggr
Ulla
0

Att gå på kurs

Den som en gång anmält sig till, och gått en keramikkurs blir för det mesta kvar år efer år. Jag vet dom som gått samma kurs mer än 10 år. Undrar om det gäller andra ämnen också, eller om det är speciellt för just keramik?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Roger
0

jag har gått oljemålnings kurs och där var det ofta samma gäng som gick och målade. jag tror dom tyckte det var skönt att komma hemmifrån och träffa likasinnade dessutom brukade men turas om med att fixa fikabröd till pausen.Det blir ett sätt att umgås på,att utbyta ideér tipps osv.

När det gäller keramiken upplevde jag samma sak men där har man ju även tillgång till ugn vilket men inte har hemma! Dessutom har man tillgång till glasyr. Ugn och glasyr blir dyr att inhandla för en hobby! Dessutom utrymmeskrävande.

ja vet även en del som anmälde sig till till kurs enbart för att kunna ta med och bränna alster man gjort hemma. Själv har upplevt samma problem med ugn men hoppas nu att jag hittat ett alternativ (stapelbränning).

AndersE
0

Jag har gått sommarkurser i yoga, och det har varit samma där…

Loove
0

Jag har gått keramikkurs i olika grupper (olika dagar) för Studiefrämjandet i Borås i 15 år. Nu har jag flyttat till Halmstad och lyckades ta mig in på en kursverksamhet här också.

Fick en drejskiva av min pappa för många år sedan som jag har använt hemma från och till. Nu peppade min sambo mig ytterligare och så hittade jag en keramikugn på blocket, liten visserligen men ändå en egen ugn. Idag har min sambo fixat så att ugnen har elektricitet och även fixat så att det inte går proppar inne om man kör en bränning.

Har jobbat mycket nu inför julen (jobbar i livsmedelsbranschen) så jag har inte hunnit med att dreja så mycket, men jag känner mig laddad. Längtar så efter några långa keramikdagar. HAr massor med inspiration just nu.

Intresset växer för min del :)