Keramik iFokus

Keramik

Etiketterglasyrerglasering
Läst 3377 ggr
Bregotta
0

Bra bok om glasyr?

Jag skulle vilja ha tips på bra bok om glasyrer och -tekniker (alltså inte bara recept). Det finns ju så mycket böcker om detta. (Se´n om det är någon som har tips på idiotsäkra (!) glasyrer (stengods) får  ni gärna dela med er! Egen- eller färdigblandade! Fundersam

Vavrakeramik
0

Anders Fredholm säljer en bok om glasyrer som är bra. Kolla hans hemsida http://www.fredholm.nu/Glasyrbok.htm

Han undervisar om glasyrteori på många utbildningar. Den e bra, både teori o recept.

Ulla
0

Jag håller med. Den boken är bra men den är ingen receptblandning. Dessutom är det en fördel att den är på svenska. Även om man är duktig i engelska så känns det ändå skönt att läsa på sitt eget språk.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

EyaRA
1

Keramisk handbok av Finn Lyngaard ,kan du få fatt på ett ex. av den så har du en rik källa att ösa kunskap ur .

Den har varit min bibel i många år när det gäller glasyrberedning.Boken gavs ursp.ut på danska  men är översatt till svenska .Biblioteken har den oftast ,finns den inte på ditt lokala biblitek kan de säkert fixa fram den  från ett  annat med större ut bud.Har oxå sett att den ibland finns att köpa via internet .Antikvariat är en anna sök källa.Lycka till!

EvaLeraMM
0

Härligt. Mitt mål det här året gällande keramiken är att lära mig mer om glasyr så jag blev jätte glad att läsa om boktipsen. Bra tråd Bregotta.

Bregotta
0

Tack för tipsen! Jag beställde Anders F:s bok. Den kom jättesnabbt (igår - gissa om det blev mycket annat gjort då ;-) och verkar kanonbra! Jättemycker och bra info, kan jag verkligen rekommendera.

Jessika
0

Kul!
Vad kostade boken + frakt?

Blir sugen att beställa en själv….

Bregotta
0

Ganska dyr men väl värd pengarna tycker jag! 330 kr inkl frakt tror jag det var. Gå in på hemsidan ovan,  #1 så får man mailadress och alla uppgifter där.

Jessika
0

Nu har jag oxå beställt boken!!! ser fram emot att få den!

Bregotta
0

Du kommer inte att bli besviken! Glad