Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 744 ggr
zzaga
0

EOD torsd 18/1 tekanna

Hejsan!

Här kommer dagens bild.

http://www.mudfire.com/Images/Pete-Pinnell-Teapot.jpg

Jag har ingen mer info om den än att den är gjord av Pete Pinnell.

Skriv gärna om ni har något föremål som ni älskar, hatar eller älskar att hata:)

/S

LeWE
0

Söt tekanna! Fint när pipen är så där böjd. Det ser ut som det går att fylla den o hälla ur den men det måste man alltid prova!!

Bregotta
0

Nix - denna gillar jag inte. Tycker varken om formen eller glasyren. Jag vet inte men pipen ser liten ut i förhållande till kannan, den ser inte balanserad ut.

camsa
0

Gillar verkligen både glasyr och form! Handtaget upplever jag lite ömtålig. Kunde varit ännu ruffigare och mörkare yta.

JennyKrita
0

Tycker att denna var jättesöt! Både form och färg tilltalar mig. Dock ser handtaget lite vekt/vingligt ut, kanske kannan viker sig när man börjar att hälla!?

avalon
0

Nej usch, glasyren ser ut som den har fått vattkoppor eller nåt och formen ser helt misslyckad ut när den går ut sådär mycket på mitten. Den skulle ha varit rund då hade den varit mycket finare.

zzaga
0

5

Oh, jag som älskar den här satta formen! (även om den kanske kunde vara lite mer rundad).

Däremot gillar jag inte pipen. Den där bullen utanpå och att den är knäckt.

Hänklet gillar jag, men det kunde varit lite olika bredd på det, smalare nerevid och tjockare där man ska hålla.

LeWE
0

Ibland är glasyrer som kläder, man tycker en del kläder är jättesnygga på andra men skulle aldrig ha dem själv!! Samma känner jag för t ex den här glasyren.. skulle aldrig vilja ha den på mina saker men ganska spännande ändå…