Keramik iFokus

Keramik

Etikett: resor
Läst 5763 ggr
Gloria-Morales
0

Resa till Spanien Sommar keramikkurs

Redigerat inlägg.

Glorias inlägg är flyttat till kurskaledariet efter överenskommelse med Gloria.

Om du är intresserad av kurs i Spanien kan du kontakta henne direkt via meddelandefunktionen. Du kan också få hennes emailadress av mig.

Mvh
Ulla

Jessika
0

Låter fantastiskt!

jag skulle gärna vara med på en sån kurs. Låter härligt att kombinera keramik med semester :)

GulleboKeramik
0

Aparte de no tener dinero suficiente… me gustaria mucho participar en un curso como este. Voy a pensar un momento… a ver si es posible para mi. (här snackar vi både stavfel och gramatikfel, men skam den som inte försöker!)

Och så skulle jag få träna på min spanska som numera är så gott som obefintlig!!*s*

frykis
0

Låter fantastiskt!

Men vad för typ av kurs skulle det vara, jag kan tänka mig att vi har lite olika idéer om vad vi vill lära oss. Vi är ju säkert på lite olika nivå också, en del kanske har många års erfarenhet bakom sig medan andra är nybörjare.

Jessika
0

mm… jag vill dreja! behöver lite hjälp att komma vidare med det. Skulle vara kul med tips och knep när det gäller drejning av olika former. Lite mer avancerade sådan då.

frykis
0

Jag vill inte alls lära mig dreja, däremot allt om Terra sigillata och sågspånsbränning tex. eller allt om papperslera eller calcografico sobre ceramica. Går det att få ihop en kurs som alla gillar är jag definitivt med, men annars kanske man kan gå en enstaka kurs. Problemet är språket, och då menar jag alla facktermer som är nog så viktiga. Kanske du Goria kan hjälpa till i så fall. Jag har bott två år i Zaragoza så den andra spanskan kan jag hjälpligt, men facktermerna….

Denna kommentar har tagits bort.
Gloria-Morales
0

Hej igen,

Tack för era trevliga mail.Det är klart att de vore kul att kunna ha en kurs hos Ramon Fort i Spanien. Tyvärr  vill inte alla lära sig samma sak eller har samma nivå. För min del är jag mycket nybörjare så jag kan tänka mig repetera drejning kurs igen. Han har också en mer avancerad drejning kurs som varar  i en vecka. Och andra kurser och tekniker. Om vi vore intresserade, han kan skräddarsy en kurs efter våra onskemål.

Frykis, jag antar att du har gått in på han websida. Den här med facktermer måste jag säga att jag inte är en expert, varken på spanska eller svenska. Men jag tror att det viktigaste är att SE och ÖVA och på det visset kan man lära sig en del, och jag lovar att han är en mycket bra pedagog.  Om man kunde samla en grupp personer som kan komma överens om vad man vill lära sig, kunde jag kontakta Ramón och skraddarsy en kurs efter vara önskemål. Kursen kan vara i en vecka (eller mer) och ske under höst eller vår. Men som sagt, man måste vara minst 6 personer.

Har ni mera frågor kontakta mig. Vi kan fortsätta maila varandra och se om det finns mera intresserade. Jag måste säga att vi hade mycket kul under kursen och vi jobbade hårt. Men hade också tid för att åka till stranden och bada. I så fall måste någon ha bil eller hyra en tillsammans. Det finns mycket att se runtomkring och det ligger mycket nära Frankrike också. Man kan kombinera jobb med "plesure".

Tack och adjö. Gloria

Snöstorm
0

Hej

Har just hittat detta nätverk som ju verkar en jätte bra ide-så mycket information!! Blev lite nyfiken, och resugen, hur gick det - fick ni till någon keramikkurs i spanien? Skulle gärna åka med en anna gång.

Tosabiten
0

Jag är intersserad av att åka med och kommer ni fram till något  vill jag gärna veta mer.

Gloria-Morales
0

Hej,

Jag har inte varit här på flera månader. Nu hoppas bli tillbaka då och då. Jag ser att ni är flera som varit intresserada om sommarkurs i Spanien. Ramon Fort är en mycket duktig och underbar lärare och jag är säkert att han kunde skräddasy en kurs efter era önskemål. Jag kunde gärna vara med på en sådan kurs och hjälpa med språket. Men det kommer att bli svårt för mig denna kommande sommaren. Jag hag preciss köpt en lägenhet i Lissabon som måste renoveras och det ska jag göra under hella min semester. Men om ni fortfarande är intresserade av att gå på kurs hos honom, ni kan kontakta mig eller Ulla. Tack till alla. Gloria

Antonio
0

Hej!

Denna tråd är lite inaktuell!