Keramik iFokus

Keramik

Etikett: resor
Läst 2082 ggr
lotta2
0

Keramik att se i London?

Ska sticka i väg några dagar till London nu. Någora tips på bra keramik att se i London, eller några bra butiker eller liknande? Alla tips tas tacksamt emot Skrattande !

Sagakeramik
0

Kolla in den här länken:

http://www.cpaceramics.co.uk/

lotta2
0

Tack, läckra grejer! Ska se om det finns någon som har öppet där.

Annars vore tips om butiker m mixade högkvalitativt hantverk etc också intressant om någon har hittat ngt spännande…Eller ngn grym utställning som pågår nu som ni kikat på?

OskarG
0

En hel våning på Victoria & Albert Museum (?) som renoverats och nyligen öppnats igen!

Kolla även http://www.cpaceramics.com/

lotta2
0

Ah, perfekt!! tack så mycket!

gismo
0

Du har ju hela Brittish Museum, men det är ju inte så modern keramik förstås fast mycket att titta på från många olika kulturer.

Månvind
0

Jag ska oxå till London om några veckor. Har hört att det finns en bokaffär för keramiklitteratur som man bara måste besöka. Finns den kvar? Är det någon som har adressen?

lotta2
0

Tack för tipset om Bm, det ör alltid värt ett besök även om man varit där innan.

HMm, keramiklitteratur butik? Låter ju som värsta porrbutiken för mej, den skulle jag erkligen vilja se! Åhh, hoppas någon har mera info om detta!!

LenaP
0

Oj här fanns redan Londontips! Lotta2, hur var din Londonresa? Bästa keramikminnet?

LenaP
0

och Lena7, har du varit iväg?

Månvind
0

Det kom av sig. Hoppas komma loss lite längre fram. Du får gärna ge tips själv sen när du kommer hem. Glad

lotta2
0

Tack Lena, mina resa var jättetrevlig. Blev inte riktigt så mycket keramik som jag hoppats då barnen inte tycker det tillhör det allra roligaste i världen att titta på. Men jag besökte flera museer och bland annat såg jag keramikutställningen på Somerset house som jag blev tipsad om, även om det var ganska lite alster utställt där. Men det var kul att se verkliga saker av dom keramiker som jag annars mest ser i böckerna och beundrar och se deras grejer i verkligheten är ju en upplevelse : Walter Keeler, Tony Laverick , och många flera. Hade nog blivit en vacker mugg med hem därifrån om inte maken sett att den kostade 55 pund…;D  Det tyckte inte han den var värd…

Men London är ju aldrig fel och massa bra konst att titta på med, sån inspiration som man lever länge på hemma sen :)