Ceramic Art London 2007
Är det någon som ska åka dit? Jag och mina klasskompisar ska försöka komma iväg.
Det finns en lista på samtliga utställare på hemsidan men ännu inget program. Men utställarna visar på en stor bredd, tycker jag.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Det låter jättekul! Skulle gärna åka men det nog inte så stor risk att det blir av. Hoppas på ett litet reportage från er som kommer iväg!!

Ja, jag kan skriva en liten rapport. Tveksamt dock om man får fota där.
Ulle

Det är sånt här som jag hatar att veta om ska komma och hatar ännu mer om jag får reda på det försent. För jag kan inte åka! *grrååått*

Jag skall dit!! Resa och hotell är klart! Vore kul om det blir fler här ifrån som åker!! Då kanske man kan träffas över en pint guinness eller två..
Jag antar att jag ska dit. Nyfiken på vart du ska bo umåform?
Senast bodde jag i "låda" vid Picadilly Circus…
Hur flyger du dit? RyanAir?

Jaha, nu är det snart dags och jag kommer inte iväg.
Det varför många i klassen som inte ville åka med så jag tänkte åka med min man. Sedan fick inte vi ihop det med tid och "ungdomsvakt" (motsvarighet till barnvakt men med en helt annan sorts ansvar…).
Ni som ska åka dit kan väl skriva en liten rapport sen, så man får höra hur mycket roligt man missade?
//Ulle
Jag ska åka så Umåform om du vill häva en pint eller två ska det nog gå bra. Jag har förstått att det händer mest på lördagen om man är intresserad av workshops och debatter och eftersom jag måste välja en dag så blir det nog lördag.
Väl mött alla som kommer dit!
Lyckliga ni som åker dit!! :(
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Nå, berätta!
Hur var det? Såg ni några workshops?
Jag kom inte iväg själv när allt kom omkring.
Vem blev din favorit av alla som var där?
//Jessica
Det var omöjligt att plocka ut någon favorit bland alla dessa otroligt duktiga keramiker. Även om man inte gillade stilen eller saken i sig så var alla fantastiska hantverkare. Man har mycket kvar att lära!
Simon Carrol var en som hade workshop, han drejade 2 st 25-kilosklösar som han efter att de torkat lite slog ihop så det blev en jätte kruka med annorlunda form minst sagt!
Det är nyttigt att se hur respektlöst man kan behandla leran, man kanske blir lite friare i sitt tänk i fortsättningen.

Frykis!
Tog du några bilder som du kan dela med dig av?
Väldigt nyfiken…
Det var fotoförbud tyvärr, stora skyltar i alla rum

Aj då! Men det kunde man ju nästan misstänka… synd för oss andra som inte kom dit, dock.