Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 3068 ggr
kinnekulle
0

I den bästa av världar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så heter min utställning i stadshuset i lidköping, 6/11-20/11  med vernisage den 6/11 på konstaftonsdagen, kl 11-23  alla är så innerligt välkommna att se vad jag gjort den senaste tiden, som sagt Välkomna Marika

Tofu
0

Vilka gulliga djur.Synd det är så långt till din utställning men tack för inbjudan!!Glad

[rolnor]
0

Instämmer, jättefina, själfulla..Glad

kinnekulle
0

Tack tack man kan gå in på lidköpingsnytt.nu och läsa och titta på bilder, om man vill förståss!!

Doriz
0

Jag är nyfiken på hur du hittat till namnet på din utställning "I de bästa av världar". Det var så lurt för jag läste om din utställning och när jag kom till verkstaden så frågar min verkstadskompis helt plötsligt: "Har du hört uttrycket 'I de bästa av världar' någon gång? Vår CD spelare mår inte bra, tror det kan vara lerdamm…., så hon hade lånat några böcker på kasett bl a Voltaires Candide och där förekommer det flitigt. Lycka till!

kinnekulle
0

# Kul att det väcker intresse, nej jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg var jag har snapat det någonstans, men hela utställningen har undertoner av sammhörighet, gemenskap, och ett slags tillhörighet med något, men ändå en ganska stor ensamhet, så som jag kanske föreställer mig att det kan vara "i de bästa av världar, häpp

[rolnor]
0

"-Vi lever i den bästa av världar"

"-Ja; men vi måste odla vår trädgård"

Var det inte så dom sa på sista sidan i Candide?Glad

ildogvann
0

Lykke til:) Jeg skulle gjerne vært der i dag,

men det er for langt:(

Nydelige skulpturer!

Ulla
0

Lycka till kinnekulle! Dina råttor är jättesöta. Jag skulle gärna ha sett resten också.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

pyromanen
0

Kul att få läsa om dig i lidköpingsnytt :-)  Lycka till med utställningen!Glad

kinnekulle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla, nu är jag hemkommen från vernisagen det var öppet 11-23 sååå det blev en ganska lång dag, men en jättefin en, ca 450 pers kom!!!! hur mycket som hälst, och jo visst såldes det, tjoho!!!

abbis
0

Lycka till kommer inte loss från fängelsehålan här!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/