Tätningsmedel
Hej, undrar om det är nån som provat tätningsmedel ? Jag har sett ett som heter K 54 i en äldre katalog från Cebex, men vet inte om det finns längre. Jag har lyckats kombinera en glasyr med en lera som inte är tät och då det gäller vaser så är det inte så lyckat. Andra tips är också välkommna.
Tack, jag hade läst det en gång tidigare men hittade det inte i går. Nu ska jag prova med lättmjölk och se hur det går. Men det verkade som det var mest oglaserade saker som man använde mjölk på. Får söka vidare om det finns nåt att köpa om det inte lyckas.
Cebex har tätningsmedel om jag minns rätt??
Det stämmer, vi sålde K54 tidigare, men det är nog bortåt 10 år sedan som vi slutade med det, eftersom det inte gick att få "klara papper" på hur hälsoskadligt det egentligen var. Jag vill minnas att det avråddes till att användas i kontakt med livsmedel, och vi fick ingen support från tillverkaren beträffande innehållsspecifikation….
M.a.o. ingen produkt att ta med sig in i en miljösmart framtid..
Jag kan tänka mej att slamma upp lite trälim i vatten och använda, borde funka och är ju inte så giftigt??
Tänkte avlägga en liten rapport, jag har provat mjölk och det hjälpte nog lite men vart inte tätt tyckte jag. Sen testade jag trälim utblandat med vatten, 2 msk lim till 1 dl vatten tog jag. Det vart lite bättre men vart vitt av vattnet när jag testade om det var tätt och löstes upp till en del. Ska testa med en annan variant av lim det finns för utomhusbruk har jag sett, det står kanske bätte emot väta tänker jag. Åtekommer.