Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutrustningverkstadverktyg
Läst 709 ggr
Jessika
0

inget avlopp i verkstan

Hej!

hur gör ni som inte heller har avlopp eller vatten i verkstan? det är tråkigt att inte kunna skölja av händerna lite snabbt när man behöver. Har funderat på om man skulle ha nån större hink ståendes men vattnet blir ju lite äckligt efter ett tag.

Har ni nån smart lösning?

poja
0

Jag har varken vatten el. avlopp. "Hinksystem" har gått utmärkt i alla år.

LarsT
0

1 msk klorin tar hand om den äckliga lukten och då kan du ha en stor tunna länge ….

Jessika
0

haha…. jaa… men hur mysigt är det att tvätta händerna i det vattnet då? eller blir det som en simbassäng, "rent"

LarsT
0

Nej, jag sa inte en liter, jag sa 1 matsked. I en tunna på 200 liter luktar det ingenting men det dödar eller hämmar bakterietillväxt….

pyromanen
0

Varje gång jag går ut till verkstan tar jag med mig en hink varmt rent vatten ut.  När det är dags att gå in för att äta eller skjutsa ungar eller nåt, så tar jag den skitigaste kallaste vattenhintken och tömmer ut i buskarna och tar med den till huset.. så är den klar att ha med ut med varmt rent vatten.  Det blir altså rent vatten flera gångar om dan…  Tycker det är trevligt att dreja med varmt vatten också, har lite småkallt i verkstan.