nya "keramik i fokus"
jag hoppas att hemsidan inte är klar ännu.
det tar ju en evighet innan den bläddrat färdigt till nästa uppslag.
sidan kan inte användas om det skall ta sådan tid vid varje knapptryck.
roffe

Jag håller med. Än så länge är nya keramik i fokus en stor besvikelse. Segt, rörigt och ibland helt oanvändbart. Kanske var det för tidigt att lägga ut den? För oss "Ifokus"-beroende är det riktigt tråkigt…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Nej, självklart ska det inte ta så lång tid att ladda sidorna som det gör för tillfället. Vi jobbar därför hårt med att försöka lösa problemen så att det blir snabbare igen.
Dessvärre är det nästan omöjligt för oss att testa en ny version mer än vad vi har gjort innan vi lägger ut den. Med en trafik på >10miljoner sidvisningar per månad så uppstår fel som är nästintill omöjliga att förebygga.
Mitt förslag är att ni passar på att använda en sådan här dag då det inte fungerar bra till något annat än att sitta här och vara missnöjd över att det är långsamt… :)
Mvh // Staffan
#2 Tack för att ni jobbar med att förbättra! Det är så kul att iFokus finns!
Tappa inte sugen. säkert blir sidan lika snabb som tidigare - hoppas jag. den är för värdefull för att man skall lessna att använda den bara för att man måste sitta och vänta.

#2 Tack för tipset Staffan! Det hade jag aldrig kunnat komma på själv
.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Varför måste man drabbas av dessa filmer som ser ut som reklam? mitt bland alla trevliga inlägg? Mycket irriterande.

Varför måste man drabbas av dessa filmer som ser ut som reklam? mitt bland alla trevliga inlägg? Mycket irriterande.

Tummen ner för filmerna. störande!
Måste nog säga att iFokus håller på att ta död på sig själv.
Om man tittar på alla dessa medlemmar som är med så är det bara ett få tal som skriver något.Var i ligger felet ?
I början var det en hel del keramiker med som jag kände ,men de försvann efter hand.Vi hade i början Isak Isakssons forum som var fantastiskt bra.När det inte var lika bra så försvann de fort.
Och det är klart att det idag finns så många andra sätt att umgås på nätet med keramik ,så iFokus blir inte lika intressant längre.
Hur man ska göra det intressant ,ja det är den stora frågan.
#12 Ja,grejen med ett forum är ju att innehållet skapas av medlemmarna, så det bästa sättet att hålla det intressant för sig själv är att vara aktiv med att skriva om sånt man tycker är intressant. Vad skulle du vilja ha mer av t.ex.?

#12 L.A.E, du har helt rätt, en spark i baken på oss som inte är så aktiva längre! :)
Själv har jag svårt att få tiden att räcka till för keramik just nu men jag har ändå kvar mitt intresse och läser i forumet. Men nästa gång jag är ut i verkstan så lovar jag att ta en bild åtminstone och starta en tråd: det här jobbar jag med just nu! för såna trådar tycker jag brukar vara roliga!
TACK till alla som håller forumet levande!
Jag har också ett stort intresse att läsa inlägg på keramik i fokus. Har dock föga kunskaper om datorer och har svårt att lägga in bilder eller svara på frågor som jag som de flesta gånger inte kan själv. Äger en mobiltelefon eftersom min dotter begärt detta. Kan däremot inte mkt annat än att ha den på när jag kommer ihåg eller ringa när vi är på väg till henne och hennes familj i Uppsala. SMS:a kan jag absolut inte. Däremot kunde jag stenografera en gång i tiden. Jag är alltsopp lite gammal när det gäller nya redskap. Vet dessutom inte om jag vill betala för något som jag inte vill ha- "reklam".Jag kan förstå att ni vill ha pengar för allt bra ni gör- skulle dock önska att det gick att genomföra på ett annat sätt. I början av mitt medlemsskap verkade keramik i fokus så genuint - men nu - vetefasen- precis som TV enl. mej. Bara en massa reklam. Det som är bra är dock bra. Man kan gå in och titta om det är nåt intressant ätt läsa om och då struntar jag i reklamen.
Håller med er. Hinner tyvärr inte heller vara så aktiv i min verkstad just nu med barn som har en massa aktiviteter och ett krävande "pengajobb", men jag kommer in och läser allt som oftast ändå, men känner att jag inte har så mycket att delge för tillfället. Är jätteglad att ni andra hänger i och gör forumet levande.
Säger som jessika att när jag har nåt att komma med så lovar jag att dela med mig.
#16 (april24)
Du kan istället välja att se det så här: Man betalar för "prenumerationen" på iFokus antingen genom att köpa iFokus minus eller genom att tillåta reklam. Inkomsterna behövs för att iFokus ska överleva, så att jag och andra har gratis tillgång till den. Någonstans måste pengarna för serverhyra och underhåll komma ifrån. Jag gillar inte heller reklamen men jag är ändå glad när jag ser den eftersom jag vet att den räddar vårt forum.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Det här är förresten en väldigt gammal tråd. Den har ingenting att göra med det nya som kommer i dagarna och som är en större omarbetning av iFokus. Här kan ni läsa mera om detta:
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_