Ugn skänkes
Jag har en Chematex CF 120, frontmatad stengodsugn från -78 som jag skänker bort mot hämtning. Jag har använt den i ca två år, den har gått som en klocka, trots den höga åldern :) Det följer inte med någon automatik, och elementen är slut. Den är stor och tung, inget man bara ställer in i bagageluckan. Ugnen finns i Åre, Jämtland. Maila mig på aredrejeri@ live.se om du är intresserad! /a-k Ps. Jag har ingen bild, men ugnen är lite rostig och "taket" har släppt på ena sidan, ser skruttig ut men tickar på fint ändå!
Utvändiga mått?
(Ska till Jämtland IMORGON på "tråkigt" möte med pengjobbet, vore väl trevligt att ha med en ugn hem, men det beror alltså på vilket fordon som krävs
)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske man bygga oden till rakuugn eller gasugn om inte annat??
just vad jag tänkte rolnor pilla ut stenarna och hitta på något roligt
Jaa! Det är bara att komma och hämta! Utvändiga mått är höjd:142 cm inkl pallen den står på, bredd 83 cm och djup 95 cm. Går bra att ringa på 070-545 65 52!

äsch, mina föräldrar var i Åre i stugan i helgen. Kanske inte hade uppskattats att få i uppdrag att hämta en stor ugn och släpa upp för en brant backe i skogen
Vart ju ingen ugn för min del heller. Precis hemkommen från Sveg, och det räckte att åka Säffle-Sveg tur o retur, så när jag såg på kartan hur långt det var från Sveg till Åre så förstod jag att jag inte skulle orka o hinna
. men då finns den ju kvar för någon annan