Keramik iFokus

Keramik

Etiketterköp-och-säljverkstadsplats
Läst 3465 ggr
annakarta
0

Ugn skänkes

Jag har en Chematex CF 120, frontmatad stengodsugn från -78 som jag skänker bort mot hämtning. Jag har använt den i ca två år, den har gått som en klocka, trots den höga åldern :) Det följer inte med någon automatik, och elementen är slut. Den är stor och tung, inget man bara ställer in i bagageluckan. Ugnen finns i Åre, Jämtland. Maila mig på aredrejeri@ live.se om du är intresserad! /a-k Ps. Jag har ingen bild, men ugnen är lite rostig och "taket" har släppt på ena sidan, ser skruttig ut men tickar på fint ändå!

pyromanen
0

Utvändiga mått?

(Ska till Jämtland IMORGON på "tråkigt" möte med pengjobbet, vore väl trevligt att ha med en ugn hem, men det beror alltså på vilket fordon som krävs Glad)

[rolnor]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kanske  man bygga oden till rakuugn eller gasugn om inte annat??Glad

[perlennart]1
0

just vad jag tänkte rolnor pilla ut stenarna och hitta på något roligt

annakarta
0

Jaa! Det är bara att komma och hämta! Utvändiga mått är höjd:142 cm inkl pallen den står på, bredd 83 cm och djup 95 cm. Går bra att ringa på 070-545 65 52!

sisela
0

äsch, mina föräldrar var i Åre i stugan i helgen. Kanske inte hade uppskattats att få i uppdrag att hämta en stor ugn och släpa upp för en brant backe i skogenTungan ute

pyromanen
0

Vart ju ingen ugn för min del heller. Precis hemkommen från Sveg, och det räckte att åka Säffle-Sveg tur o retur, så när jag såg på kartan hur långt det var från Sveg till Åre så förstod jag att jag inte skulle orka o hinna Rynkar på näsan. men då finns den ju kvar för någon annan Glad