Vad har jag drabbats av?
Det första jag gör på morgonen är att slå på datorn och gå in på keramikfokus, för att se om det finns något kul att läsa . Många gånger under dagen är jag där och nosar
Och det är det sista jag gör innan jag går och lägger mig.Fler som har drabbats av detta IT-virus?
mmm…man kan ju missa något att lära sig:)
Javisst!
! Men det är nog ingen fara. Den nya tidsåldern drar in oss när vi får information om det vi brinner för! Byta ideer, mötas och det är nog det det bästa viruset som jag drabbats av på länge!
! Det behövs ingen medecin heller!Louise
Hehe, jag är lika drabbad jag. Tar min kopp morgonté eller lunchté vid datorn och kollar vad som hänt sen sist…Sen är man ändå här och hänger på kvällen… Uj, man verkar ju vara allvarligt drabbad…:)
Puh……tur att man inte är ensam
Trots allt en trevlig sjuka 
Har skaffat lång sladd så jag kan sitta i soffan med laptopen när jag lyssnar på tv…….Det kanske är ett farligt virus!Louise
Jag har också laptopen vid TV:n
Jag och maken tittar på varsen skärm, men vi sitter i alla fall tillsammans

#5 och #6
Jag trodde att jag var ensam om att sitta i soffan med datorn och lyssna på teven! Kul att veta att det finns fler där ute som är lika "skadade". 
Nu för tiden blir jag lite rastlös av att bara sitta och se på teve. Datorn måste också få vara med, annars blir det abstinens!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Jag har kommit på att reklamavbrotten blir roligare nu!
/Louise

Det verkar smitta rätt bra!!
I morgon åker jag ut till stugan på landet. Ni kan aldrig gissa vad som är det första jag packar. 
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Ha, ha jag är också smittad av detta envetna virus.

Här är det en till som drabbats av samma "virus"! Kikar in både morgon och kväll. Extra kul nu när jag lyckats fixa ett fotoalbum och att titta på alla andras fina bilder
/wiffslan

Jösses, vi är många som drabbats av denna farsot! Vad jag vet har experterna ännu inte hittat något botemedel! Jag tillhör också de som är gravt beroende som kollar flera gånger under dagen för att se om det kommit något nytt. 

Gertrud Olsson, pensionerad keramiker från Rosersberg sa till mig vid ett tillfälle " Att vara keramiker är inte ett yrke utan en kronisk sjukdom".. det kanske stämmer.. och smittar!!!

Här är en till som är hårt drabbad av detta. Man måste lära sig att "simma" så att man inte drunknar i allt spännande som finns att läsa och titta på.
Här på denna sida känns det som om man står vid en jättestor skattkista gllimrande av guld och man FÅR känna och röra på guldtackorna (dvs läsa alla spännande inlägg) Tack för att ni skriver och finns!!!
Ja, ett förhållningssätt (simsätt) till alltihop måste jag öva upp. Jag tycker att det här är kul, jag vill vara med, läsa kommentarer och svara, första gångerna jag fick svar kändes helfestligt! ett nytt sätt att umgås och dela ett intresse. Fast jag är inte helt överens med att det är så lätt att sitta av väldigt mycket tid framför skärmen…
A.M.L
Jag tror att har man ett stort intresse så går man omkring och tänker på det i alla fall och att sitta framför datorn och tänka tillsammans, få svar på funderingar och kloka råd ger stimulans mer än tar. Ett mycket härligt förhållningsätt här är att alla vill dela med sig och är givmilda i råd och tankar vilket ger positiv känsla och glädje! Hörde igår att för hundra år sedan gick man bara 500 meter ifrån sovplatsen och träffade mycket få, idag kan vi nå till andra sidan jorden varje sekund och prata med tusentals!
En stor skattekista tycker jag va bra uttryckt..så känner jag med
och influensan jag har haft sista veckorna är mycket värre en detta datavirus..jag orkade knappt slå på datorn,,så jag föredrar detta beroende framkallande virus som sprids över vårat avlånga land.
Hej , jag är också drabbad av dena härliga kroniska "sjukdom".Är nästan inne varje dag o kollar o blir inspirerad! Har även fått bra svar på frågor. KUL.

Ja eller hur så är det med Keramik

Hej,sitter just nu och käkar frukost,skriver och läser samtidigt,jag är nog åxå drabbad av nåt beroendeframkallande virus.Äter alltid frukost framför datorn,går in och kollar dom olika forumen jag är med på flera gånger under dan och det är det sista jag gör innan jag lägger mej,det har blivit som en ritual.Detta forumet är kanon alla är så hjälpsamma och delar verkligen med sej av sina erfarenheter och man kan ställa den mest korkade frågan utan att få gliringar och påhopp.
Underbart tycker jag!
måste erkäänna att jag inte fått något ur händerna den sista tiden ,iochförsig förståeligt då jag jobbat mycket och renoverar köket.Det närmaste jag kommer är väl iFokus just nu…..men men allt har sin tid.Börjar verkligen längta till tid i verkstan.Ska måla socklar i em och hur kul e´det???
skönt att höra att det är fler som är lika beroende 
Jag var sjuk i några dagar och det var ju massor av nya härliga inlägg att gotta sig i när jag kom tillbaka. Annars hinner det ju aldrig bli så mycket eftersom jag går in så ofta…alltid ngt positivt med att få njursten 
jag gick in för förstaggr. ikväll och har ännu inte loggat ut.Sova,vadå??????

Jag måste också få trycka på det som skrivs i #21. Det är skönt att kunna vara "en dum en", utan att få skit! Få ställa de mest enfaldiga frågor och få vänliga svar.
Det är guld värt!
Tack!
Kul att ni gillar forumet.
På tal om dumma frågor - det finns inga såna.
Däremot så finns det frågor som återkommer ofta och som det finns massor skrivet om redan. Det kan ibland vara svårt att hitta de trådarna men nu har i alla fall sökningen gjorts om så nu ska den fungera mycket bättre än förut. Jag har testat.
_
_

Jag har försökt att finna svar.. och försöker hela tiden göra det först. Frågar om jag inte hittar svaret… Kanske jag letat dåligt, men jag har försökt rätt ihärdigt.
Det är bra, mer kan du inte göra.
Fördelen är att det blir fler som skriver och det är kul.
_
_
Glädjen att få dela med sig till andra känns bra ifall man kommit på något. Jag har aldrig kännt som så då det gäller keramikforumet att detta har jag hittat på o det ska jag ha för mig själv. Delad glädje dubbel glädje!
Jag är en sån individ som gillar att skämta om nästan vad som helst. Därför gillar jag detta forum med dess lätta jargong. O man behöver ju inte alltid skriva om keramik även om det är huvudintresset. Man bränner sina ugnar o sköter detta lite av slentrian samtidigt som man ska bygga o fungera med släkt o vänner o familj. Men de riktigt stora ögonblicken är när man får glänta o packa ur glasyrugnen. Förväntningar o misslyckanden.
HansW