Galleri i stockholm
Hej!
är det någon som har något tips på var man kan gå och kika på keramik i stockholm? ska nämligen dit i morgon och tänkte passa på att titta på lite keramik. Jag har varit på Blås och knåda, 125 kvadrat förut.
Finns det någon i gamla stan? har för mig att någon skrev något om det förut…
I gamla stan finns Gertrud Båge och Isak Isaksson nästan mittemot varann på Österlånggatan. Och så finns mannen med nässköljkannorna, minns inte vad han heter, + en massa små intressanta gallerier med både konst och konsthantverk. Ha så kul! /Lena
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Krutis eller Åke Jernewall heter han som gör nässköljarna.
Gamla Stans Krukmakeri finns på Funkens Gränd 4 nära Kornhamnstorg.

Hej. Vill bara tipsa om att keramikern Eva Lagerheim har en separatutställning i Klosterkyrkan i Ystad den 26 februari- 2 april. Alla kommer säkert ihåg Evas svävande kanin med fotkedja eller kaninen i konservglasburken, som nu finns på Nationalmuseet.
Här finns mer information om utställningen: http://www.klostret.ystad.se/
Eva Rittsel
Faktum är att jag först hörde talas om Lagerheim som sångpedagog (visst är det hon?), och det enda jag sett är porslinskoppar med transparent glasyr och tumavtryck, väldigt vackra.
Synd att Ystad ligger så långt bort, men det finns ju skåningar på sajten! Och nationalmuseum kan jag iaf ta mig till :D
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Precis vad jag tänkte, Synd att Ystad ligger så långt bort. Klosterkyrkan verkar vara jättefin miljö för utställningar.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_