Ny hemsida, nygammalt namn
Jaha, det var inte länge sedan (sept 2011) som jag presenterade vår nya hemsida här.
Sedan dess har Två Drejare blivit decimerade till en drejare och jag beslutade mig för att byta namn på företaget till mitt gamla Hembränt.
Detta resulterade även i en ny hemsida och en ny facebooksida.
Ni är hjärtligt välkomna att ta en titt på min nya hemsida som jag hoppas ska bli lite mer långlivad än den förra…
Och varför inte ta en titt på Facebooksidan också? Det kan löna sig att "gilla" den…
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Suveränt med din hemsida, jag tycker det är imponerande när man förstår att använda en sådan teknik som data till att få det så pass omfåangsrikt och ändå snyggt. Men dom 3 fälten som är blå, orange och grönt förstår jag inte riktigt, skulle inte länken under vara kopplat till?

Kul att du tycker om hemsidan! Det är meningen att jag ska lägga in bilder i de färgglada fälten som kopplar till rubrikerna. Det kommer så småningom. Sen finns det ju text under fälten och en länk. Men det kan tänkas att man inte bläddrar ner dit. På min bärbara dator syns inte nederdelen av sidan om man inte bläddrar ner.
Det låter bra och fint med bilder där, så förstår jag iden. Jag är impad av att du har google earth länkat till det verkar seriöst på något sätt, riktigt stora firmor har ju också sådant på deras sidor.

Google Eart är inte så svårt lätt att lägga in men jag håller med dig. Det ger ett seriöst intryck…

Wow! Vad inspererad jag blev, tack för titten! Vad imponerad jag blev av din drejkunskap. En fundering, Kan man inte växla mellan dina fina bilder i uppförstorat läge, utan att behöva förminska mellan varje? Jag fick inte till det i alla fall, blev lite omständigt, jag ville ju kolla alla bilder. :) MVH Maria
TACK! maraMaria
det är bara att klicka på bilden så skiftar det i stort format
Jo, så långt fick jag till det, men skulle önska att det bara gick att klicka på den förstorade hela tiden för att få nästa i förstorat läge direkt, om du förstår. Kanske för att jag satt med I-paden som det inte funkade så. I alla fall, så var sidan fantastisk. Skulle vara jättenöjd om jag hade något liknande. Så, än en gång. Tack för titten, Ulle!
TACK! maraMaria

Hejsan!
Kul att du tycker om hemsidan och keramiken!
Jag antar att du menar bilderna i keramikgalleriet. De bilderna som ligger på själva hemsidan går, precis som Perlennart säger, att bara klicka på så fortsätter de till nästa i förstorat läge. Men de som ligger i keramikgalleriet i högerspalten är kopplade till ett särskilt galleri som tyvärr inte har den funktionen. Jag ska se om det går att ändra. Jag håller med om att det är lite irriterande.

Nu är det fixat. Det går att bläddra i stort format nu!
Åh, det var snabba ryck! Då ska jag ta mig en titt igen. :) Förresten, dina fina muggar med prick-hjärtat på, vågar man fråga hur du gör mönstret? Det verkar vara en kul teknik, som gav mig ideer. Har du en slaggs mall? Tack
TACK! maraMaria

Jag gör mönstret med bollspruta. Det är ett himla pilljobb men det blir bra.
Tack! Det ska jag testa. :)
TACK! maraMaria
Proffsigt och snyggt. Både hemsidan och keramiken! Min favorit bland dina saker är dedär skålar och fat som är bruna oglaserade på utsidan och blank färgat glasyr på insidan! Jättefina! 

Åh, tack tack!
Nu blir jag nästan lite förlägen…
Fint! För mig är det tyvärr en del som inte funkar. Jag sitter med en mobil enhet och den förstår inte flash (det gäller alla iphone, ipad tror jag som exempel). Något att ha i bakhuvudet. I övrigt upplever jag det som dubbla ramar runt "keramikgalleri"; kanske stör det enhetligheten?

Tack för den feedbacken! Har inte ens kollat i iPhonen…
De dubbla ramarna går inte att göra något åt tyvärr eftersom bildgalleriet är en widget som kommer i ett färdigt format.

Stefan, jag undrar vad du har för telefon?
Jag har testat i min iPhone nu och allt funkar bra i den. Likaså i iPaden.
#17: kan inte se bildgalleriet på min padda.

Sådär, Stefan. Nu har jag bytt till ett icke flash-baserat album. Nu ska du kunna se det på din iPad. 
#19:hör att jag har att göra med en äkta hacker :)

Möjligen en wannabe-hacker…