Glasyrrecept?
Hej, jag undrar hur man kan se de samlade glasyrrecepten jag sett nämnas i några trådar? Har letat runt en del utan framgång…
Om du söker på sajten efter receptsamling så kommer du till dom. Tycker också att det är svårt att hitta till dom annars.
Man kan som cupcake säger söka på receptsamling. Eller så klickar man på "ARTIKLAR" i headern under de drejande händerna. Då får man upp först en lista med "Senaste artiklarna" till vänster (där det vanligtvis är "Senaste inläggen") och under det de olika artikelkategorierna.
Hoppas det var en tydlig förklaring.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Tack, bra förklaring, hittade de direkt! Dock verkar det inte finnas några lergodsglayrer? Eller har jag missat något? Artiklarna jag får upp är från 2007…
Det är så ovanligt att blanda egna lergodsglasyrer. Alla jag känner som arbetar med lergods (alla = en handfull) köper sina glasyrer färdiga. Jag gissar att det inte är lika roligt för att man är hänvisad till frittor och infärgningar, och då kan man lika gärna köpa en basglasyr och färga in och leka med.
Att en del glasyrrecept daterar sig så långt tillbaka i tiden som 2007 betyder inte att de är inaktuella. 
Samlingarna fylls på när någon delar med sig av sina recept, men det syns inte på publiceringsdatum tyvärr.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Jag förstår inte vad du menar Lena? det sanna kan man väl säga om stengods också. Och man är nödvendigtvis inte hänvisad till frittor, det går ju fint utan med även om det är mera begränsat. Jag tror att iden om frittor är felaktig det är ju som vilket råmaterial som helst. Finns hur många som helst med olika påverkan på slutresultatet och så tillsätter man ju annat för att uppnå effekter allt efter vad man önskar