Karpaltunnelsyndrom i båda handlederna!
Jag har haft besvär i flera år nu men fick äntligen tummen ur och gjorde en undersökning. Det visar sig att båda mina handleder är för trånga och behöver åtgärdas. Har fått veta att väntetiden är 1-4 veckor.
Har någon av er gjort operationen? Hur länge gick ni sjukskrivna? Hur länge innan man kan börja dreja igen? Gick operationen bra? Några besvär efter operationen?
Hoppas på svar
Hej Svejs!
Jag avskyr att vara kladdig. Med undantag för lera.
Hej.
Jag har två nära vänner som fått opererat detta och det gick ganska fort för dom att bli friska i handleden igen, och operationen var problemlös som tur var. Jag tror utan att veta något som helst att det är en förhållandevis simpel åtgärd.
Hoppas du blir fort frisk och ta det lugnt.
Per
Säger som ovanstående person.Inom drygt en vecka kan du träna lite med handen. Använd gärna en mjuk boll. Kanske kan du inte tokdjeja direkt efter. Ta lite i taget.
Lycka till med op!
Hej
Jag gjorde operation i båda handlederna för över 20 år sedan. En ganska enkel och snabb. Har inte haft några besvär sedan dess. :) Det tog några veckor innan jag drejade. Började istället ganska snart efter att bygga stora krukor.
Har hört att man numera ibland kan avhjälpa problemet genom att ex en massör kan strecha mm och därigenom frigöra nerven.
Opererades is tisdags och det hela gick jättebra
. Ingen smärta alls och ingen svullnad! använder handen måttligt. Tack för uppmuntrande ord! om ett halvår blir det till att göra samma sak med högra handleden.
/Jens
Jag avskyr att vara kladdig. Med undantag för lera.
Lycka till nu!
#0 Vad är det för symtom?
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/