Keramik på TV
Ni missar väl inte att det imorgon (äntligen) är ett program för oss keramikintresserade? Kl 18.15 på TV2, det ska handla om Wallåkra stenkärlsfabrik och deras spruckna ugn, som tydlligen skulle kosta 2 miljoner att renovera. Förhoppningsvis en högtidsstund för oss keramikgalna!!!
Eftersom jag tog fel på dag så är detta program alltså den 6 juni på nationaldagen kl 18.15 på TV2.

Jippiiii!
äntligen nåt för oss! annars är det bara sambons intressen som visas på TV hela tiden (bilar)
Jag såg en snutt av ett programm på discovery där de visade om porslinets bakgrund och tillverkning. Det är hur kul som helst att se om keramik på TV

hm… jag var in på www.svt.se där stod det att programmet var i morgon kl 18.15, alltså onsdag 6/6.
Ja, jäklar Jessika, jag såg ju fel i tidningen. Det är ju helgdag imorgon (inte van vid detta fenomen mitt i veckan ;D) så det var i morgondagens tv-progg jag kikade i. Jag ändrar genast i inlägget. Tackar så mycket för påpekandet, och jag får sitta här och skämmas lite…
jag blev väl så till mej över att det äntligen var något av intresse på TV:n, ledsen om jag gjorde någon besviken, ni får allt hålla ut till imorgon då.
Då får vi komma ihåg det imorgon då.

Nåt att se fram emot iallafal!! 
Passar på att i samband med detta länka till Zzagas trevliga resereportage på Wallåkra som ligger under artiklarna uppe till vänster i menyn. Zzagas Wallåkrabesök

Jösses vilken tur att kollade denna tråden nu, skriver detta för att putta upp den igen så att även alla andra ser, tack för tipset!
DVD:n
programerad för inspelning! Måste visa min kompis som sommarjobbade där 1965!Louise

Fantastiskt att se:)
Det är häfftigt att man kan återanvända 150 år gammalt tegel tycker jag. Får hoppas att mina håller lika länge.
trevligt att se åsa igen vi har tävlat i lidköping och italien ihop …en fantastisk eldsjäl..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Programmet går i repris idag 7 juni kl 17.30 i SVT 1
Nu har jag tittat på reprisen. Helt fantastiskt, vilken eldsjäl. Måste försöka styra semesterkosan åt det hållet något år och göra ett besök.
/Sofia
Såg programmet idag.Spännande. Men vilket slit. Det måste vara otroligt att kunna haft möjligheten att bygga ugnen på nytt. Tänk bara på de som skyfflade kol. De fanns nog inga masker då.Saltbränning är en häftig metod. Vanja-K

Häftigt att se!
jättekul att det hade med film från 60-talet oxå och hur det var då. Det är ett otroligt jobb hon har. Tänk att satsa 3 månaders tillverkning på en bränning! skulle jag aldrig våga ;)