Keramik iFokus

Keramik

Läst 2186 ggr
örtatösen
3

var tillverkar ni?

Gokväll!

Jag ska gå min första keramik kurs som jag ser oerhört fram emot! Jag är nyfiken på var ni som pysslar med keramik håller till? Sysslar ni med det hemma? Har ni kanske byggt en liten verkstad i trädgården eller hyr ni en lokal?

Hälsn Carina

"Går mot strömmen med stora steg"

carinafolkesson@blogspot.com

Vavrakeramik
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Keramiken är heltidsjobb för mig. Jag har inrett en fd Ladugård hemma på gården där jag har verkstad och butik.

Lycka till med din keramik!

örtatösen
0

Så fantastiskt mysigt Vavrakeramik!!!! Vilken lycka! Glad

Kul att få ta del av era tankar kring valet av stället för att producera keramik

abbis
0

Hej örtatös..

Välkommen in i lerans fantastiska världFlört

Mitt val har varit halvstor  stad,mitt i city,stor verkstad och butik  även för utbildningar,UNIK miljö..och ett ovanligt koncept som ingen annan har..och framförallt ett otroligt sortiment av keramik..

Allt för att locka en bred publik och även dom som aldrig skulle tänkt sig att gå in i en sån här butik…Här kan man bara ramla in..vilket många gör och impulshandlar..

Att jag sen sitter i ett stort skyltfönster och drejar gör att många stannar och tittar och tycker det är skithäftigt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Ante333]
4

Jättefint Vävrakeramikslokal mysigt med ljuskronan och fåtöljen.. sådana detaljer etsar sig in.. jag e ingen inredningsxpert men jag ser när andra gör nåt fint.. jag har turen att dela gamla saltglaseratslokaler med folk som kan det här. och nu har blivit helt underbara med kafe saluhall och restaurang mm.. inga ord kan ge det ´rättvisa. dessa lokaler  måste ses med egna ögon nu äntligen får jag fullt upp och hinner knappt med i tillverkningen..Tackar alla underbara människor som har ideer…Glad

pyromanen
0

Håller till hemma i en verkstad jag inrett som "lågbudget-tillfällig lösning" i ett gammalt uthus (bor på ett avstyckad jordbruk). Bygger just nu på drömverkstaden, vilket går framår fast långsamt.

Ulla
0

Jag delar en verkstad med fyra andra i Akalla By. På sommaren håller jag till i min friggebod på landet. Där har jag allt jag behöver. På vintern är sommarvattnet avstängt men då är jag ändå helst i Akalla för sällskapets skull.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

sisela
0

Har en verkstad jag delar med två andra i en hög källare med stora fönster i Köpenhamn. Det är inte stort men ganska bra. Verkstan ligger bara ca 2 km från där jag bor så det är lätt att ta sig dit.

dums
0

Först hyrde vi, sambon och jag, en stor lokal vi båda pysslade i med olika projekt. Sen flyttade vi till hus och då gjorde jag om det gamla garaget till verkstad. Det fungerade bara som sommarverkstad så nu har tvättstugan i källaren fått ge plats till en keramikverkstad där. Tvättmaskinen står i ett hörn och resten är mitt, ca 7-8 kvm :) Jag gör "bara" keramik på hobbynivå.

RudeGirlPottery
0

Jag började i ett litet rum i vårt uthus men växte ur det med tiden så vi byggde faktiskt ett helt nytt hus med verkstad och pytteliten butik/utställningsrum. Det ligger på gården så jag har 10 sekunder till jobbet. Kompletterar dock skapandet med lite lärarjobb, kurser och cirkelledaruppdrag.

[davidskeramik]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hyr en plats i en fin verkstad i Göteborg och säljer en del saker i tillhörande butik samt på diverse marknader.

Stina A
2

Fantastisk lokal Vavrakeramik!
Och trevlig tråd-idé :)

Jag har drejskiva och allt material i ett f d poolrum som skulle bli en gillestuga (golv över poolen) men jag slabbade ner där så det blev mitt rum - ugnen har jag i en utbyggnad till garaget.
Jag är bara hobbykeramiker - men besatt kan man vara ändå!

Välkommen in i en Underbar värld örtatösen!

Solhem
1

I huset (nerlagd byskola) där jag bor finns en skolsal och den är min. Verkstad, butik, kontor o fikahörna - trångt men härligt!

sucilia
1

Jag hittade lokal i Köpenhamn som jag delar med två andra tjejjer sedan januari. Det är fint!

sisela
0

Sucilia, var håller du till?

tule
2

Min atlejé har fem takfönster och högt i tak och finns i Gustavsberg med massa andra kreativa männsikor. Trivs hur bra som helst där!

sucilia
0

Sisela verkstaden ligger i Fredericiagade 4 vid Amalienborg, vart har ni verkstaden?

sisela
0

just ja, det tror jag du har skrivit nån gång. Det låter bekant. Jag är på Vølundsgade på Nørrebro.

örtatösen
3

Tack för att ni delar med er. Spännande att få ta del av! Glad