Vi var på rakukurs i Mullsjö 24 - 30 juni
Jag och godsagare (Jessica) här på Keramik i Fokus var på Raku-kurs på Mullsjö folkhögskola i för någon vecka sen. Intensiv produktion i tre dagar och sedan bränning i två ugnar i tre dagar till. Vi hade kul och det blev en massa fina saker gjorda. Anders Fredholm var kursledare och kursen kostade totalt 4 000:- ungefär.
Nu är jag helt torsk på rakubränning och ska bygga en egen ugn i Hjo! (Har lagt in några nya bilder i fotoalbumet)

Måste va den som en kollega till mig, Annette från Uppsala var på. Hon lovordade kursen väldigt och hade med sig mycket fint hem. Vi är med i samma sommarbutik Annette och jag. Jag var på en rakukurs på Ålands folkhögskola för några år sen. Den var också jättebra. Karin Widnäs var kursledare och hon var hur bra som helst. Hon kom med sin raku-ugn i en resväska. Trodde hon skojade först, men hon öppnade sin lilla resväska och vecklade ut en rakuugn i keramiskt fibrer. Det var också en mycket givande kurs./Susanne

Oj, oj vilka snygga saker ni gjort. Häftigt!!!! Så sugen man blir. Häls. Vanja-K
Hej Anna och Suss!
Kul att få se mina burkar i detta forum……;-) Så jag bara älskar detta sätt att bränna keramik. Så nu ska jag invardera min kompis trädgård o bygga ugn …….dock bara fantasi än. Fast Suss du behöver nog en ugn i din trädgård *LER*
Hur gick det på Hjo marknaden? Antar att det regnade …..lite väl mycket eller??
Kul att lära känna dig Anna på Rakukursen;)
Må gott/Anette

Hej Anette! Kul att höra av dig här! Lite häftigt. Vad fina burkar du gjort! Visst behöver jag en raku-ugn och en vedeldad ugn i trägårn. Det är helt sjukt, har haft material till både vedelad rakuugn och gasoleldad rakuugn i flera år men det där förbaskade tiden har jag aldrig. Kanske vi skulle ordna en rakuugnsbyggnadskurs i min trädgård. Så avlsutar vi med ett riktigt raku-party! Kram Susanne

Detsamma - kul att vi pratade lite mer än bara keramik :)
Hoppas du är riktigt stolt nu när du ser bilden - för det ska du vara!
Vi hörs och syns! / Anna