Cebex har ju stängt!!!
Jag håller på att blanda glasyrer och behöver tennoxid, men Cebex här i Göteborg har semesterstängt. Vad gör man? Kan man få tag i sådana ämnen någon annanstans? Är det någon som har nån aning? Eller är det nån som har en påse att sälja här i trakten?
Kram!

Titta i listan över leverantörer som finns bland länkarna här uppe.

Ni får snart göra en sån där standardfras som alla "reklamfria" medier kör med så fort de råkar säga att en produkt eller firma är bra:
"och naturligvis finns det andra leverantörer att välja mellan"
eller
"och naturligvis finns det andra bra leverantörer av bildäck också"
"Det går naturligtvis lika bra med selleri"
;)
eller alkoholfrit alternativ

Ja just det ja, den glömde jag :)
Jag har alltid undrat hur man kan semesterstänga ett företag där deras kunder har högsäsong just nu..Vi lever på 2000talet för gud skull..Detta företag är sååå stort att man bör kunna ha order och någon på lagret som packar igång…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Det behöver man inte om man har jättehöga priser, då kan man ta jättelång semester utan att det gör något…
Jag har en känsla att det är en tuff bransch för alla, Cebex också.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Så himla tufft kan det väl inte vara om man kan köpa upp ett annat företag?
Man vill väl minska konkurrensen …om än tillfälligt…Lergrossisten i Örebro har lagt ner för att det inte lönade sig..
Ä r det inte så att halva Sverige är stängt under juli mån????Det retar många företag i världen,vet jag. Men det blir nog en ändring i framtiden. Man har ju även börjat disk. om tre terminer i skolorna. Mindre sommarlov alltså. Det skulle nog passade flesta föräldrar idag.Eftersom de allra flesta har bara sina sem.veckor.
Förut var det i alla fall så - semesterstängt överallt. Nuförtiden har de flesta blivit internationella och anpassat sig. Men tydligen inte alla:)
_
_
Många av mina leverantörer har stängt 1-2 veckor men dom meddelar detta per mejl,brev eller telefon så man har en chans att fylla på innan dom stänger.Sen finns det dom som har jourtelefon som man kan ringa till..Det finns många sätt att lösa det på om bara viljan finns*L*
Cebex skickar också ut ett brev med sina semestertider med fakturan om man beställer veckorna innan. Men lite får man väl också hålla koll och tänka efter, det är ju inte direkt ovanligt med semsterstängt i juli… (Säger hon som igår hade megaångest för att jag glömt beställa element till ugnen och den gav upp, men tack och lov var det bara matarledningen som brann av…Puh…)

Bra sagt Lotta2. Precis vad jag tänkte. Det var ju faktiskt semester i juli förra året oxå och förra och förra och förra… Lätt att ta ut sin irritation över att man klantat sej på någon annan…
Då är det ju bra att det finns andra som har öppet. Jag hade kontakt med Nordic Kiwi igår, och dom verkar inte ta semester. Det ligger ju litet långt härifrån, men annars är dom väldigt bra att ha att göra med. Där fick jag många bra råd när jag skulle bygga min rakutunna t ex.
_
_
Det jag vill säga med grossiter inom keramiken är att det är väl viktigt att hålla öppet om bara jour öppet då det är högsäsong för krukmakare. under sommaren Visst skall man ha framförhållning men det händer ibland saker man inte alltid kan planera . Det handlar väl om service till sina kunder,,Vem F-n får semester på sommaren det är ju då man säljer…

lotta2 och ijonsson, visst måste man hålla lite koll själv men jag som t.ex. inte har handlat från Cebex tidigare har inte heller fått något fint brev med information om semestertider. Och när det gäller juli så har vi även på mitt jobb (som inte är keramikbranchen) semestrar den här tiden så det kom ju inte som en blixt från klar himmel men här ser vi till att ha täckning så att det alltid finns någon på plats även under sommarmånaderna. Jag erkänner att jag missade den lilla infotexten om semestrar på Cebex hemsida och gick direkt till beställningen men jag tycker fortfarande att det är förbaskat dålig service att alla kontoren håller stängt samtidigt!
18, jag tror att alla kontoren har semester samtidigt beror på att lagret är i Malmö, och lokalkontoren inte har hela sortimentet hemma jämt. Men jag håller delvis med ändå, såklart det vore mycket bättre om dom hade öppet lite omlott så man kunde få det viktigaste skickat direkt, eller en gubbe på malmö lagret som kunde skicka akuta order,för visst får man akut kris så klart under deras semsterstängda veckor.

Hm. Visst finns det andra leverantörer, men jag skulle ju vilja snåla lite och slippa fraktavgift och sånt. Därför skulle jag gärna vilja ha tag i grejerna här i Göteborgstrakten om det gick. Annars får jag väl vänta tills både jag och Cebex har semestrat färdigt v 32. 
Numera är det ganska billigt med frakt från ex Lars T. Sist jag beställde var det en trevlig överraskning med nytt billigare fraktavtal.
Annars är det ju inte mycket mer att göra än vänta. Är det bara några paket lera du ska ha kan du säkert köpa av någon keramiker i stan.