Mobiltelefonglasyr!
Jag har letat länge efter min ena mobil…
Idag när jag öppnar ugnen så förstår jag var den varit…
Dock blev det en vacker glasyr med alla de olika metaller som är i en Ericsson-nalle!
//J
åh nej! kan vi få se bild!!

Men herregud! kan vi få se en bild.
oh så nyfiken man blir!
(har funderat på hur man själv skulle se ut som glasyr.. efter kremering menar jag… kanske beror på vad man ätit…hur mycket tungmetaller man fått i sig… Dolomit som bott på Västerbro en lång tid borde bli en blyglasyr..)

Ha ha ha Skrattar inte åt dig utan med dig , skulle också vilja se en bild !
Jag kom hem en dag och hade lämnat katten med tillgång till verkstan och hon hade haft ner en hel hylla med torkade grejor , det var en kattastrof , men jag kunde bara skratta åt det , det var ju mitt fel ..
Oj! Men tack för gott skratt! Själv har jag kört en mobiltelefon i tvättmaskinen, en hamnade i hästarnas vattenbalja och en har min hund ätit upp… Ska akta mig för att lägga den nya i ugnen! Kanske kunde man få mängdrabatt efter alla man köpt…?
Stackars dig godsägare! Snacka om tankspridd. Du är värre en mig.
Tack för all omtanke och alla andra roliga historier!
Tänk att det här kunde hända mig en dag som idag..?
1:a april…
;-)
F´låt…
Åååååh vad dum jag är!!!!
Inte då!
Du hade bara lite otur när du tänkte! ;)

jag gick också på den…

Hi hi hi…
ehhhhhhhhhhhhhhhhhh… nu måste nån testa bränna en gammal mobil så vi får se hur det ser ut! 

Jag gick också på det! Hahaha så himla kul! Tack för det Godsägare!

Himmel va smart du är!!! Jag fatta inte ens en gång när du skrev, 1;a april och förlåt!! Jag tänkte för vad, i ett par sekunder, sen kom jag på det Kul Kul

Ja, hm, jag gick också på det…
har haft koll hela dagen och lyckats klara mig från att bli lurad men så går jag in här i eftermiddag för att få lite avkoppling och pang! Rätt i fällan!!! Ha, ha! Kul Godsägare!
Luring! Men kul att du lyckades lura oss alla! (Vad ska vi andra skylla på då, som bekänt våra misstag…?
)
Tyckte att det var lite lurt men samtidigt hade jag kunnat gjort detsamma.April kämtet föder dock en ny fråga vad händer om man lägger gammal elekronik i botten av en skål tex ett chip eller varför inte en cd-skiva?Hm…..
Kul! Jag gick också på den. Skulle kunna hända för saker har en förmåga att hamna på de mest oväntade ställen.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Hi hi
Tusan åxxå jag som ville se en mobil bränd i 1300 grader. så blir man blåst istället ha ha
medger glatt att jag åkte på´t. Bästa aprilskämtet hittills.
*skrattar
Så roligt att man kunde glädja så många!
Jaa, om det inte finns risk för att man förstör elementen med gaser eller annat som kan gå sönder så är det väl bara för nån att prova. Jag har nog två- tre mobiler jag kan offra som ligger och skräpar i lådorna.

Å jag som tänkte du kunde göra storkovan Godsägare i ett reklamavtal med Ericson och foto på din brända mobil….
Det var ett himla kul aprilskämt. Själv kom jag bara på att försöka lura dottern det stod en älg i trädgårn och katten satt under den. Visst, säkert mamma, sa hon.
#18, håller med dig Lotus, jag vill också testa på riktigt och har börjat spekulera i om det ligger en skatt på soptippens elektronikavdelning… tänk om man kan göra jättehäftiga saker.. så kommer man sitta där och ta isär apparater på helgerna för att komma åt glasyrmatrial.. jag måste helt enkelt testa nu :-) Tack för inspirationen godsägare!

Men man blir ju galen av det här. Har också lust att testa hur det kan bli med all form av sånt som kasseras. Det kan man väl göra? finns väl ingen egentlig anledning, förutom gaser och annat elände, att inte testa.
Vet en keramiker som kavlar in i leran mönster av kretskort och datachips och liknande, men det här är lite vassare.
Tänk så kul om det blir superhäftigt och kunderna frågar "vad är det här för glasyr?" och man svarar "ja jag tog en mobiltelefon och några CD-skivor". Undrar vad dom tänker om en då.
Ha ha ha ha ..jag misstänkte att det va ett 1 aprilskämt…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Oj, oj och ha, ha, jag har grillat en tvfjärrkontroll i (köks)ugnen en gång. Fick hjälp med placeringen av en liten 3-års kille. Trodde det var en varm smörgås som nån glömt…
Så jag gick på det direkt, lät fullt möjligt…
A.M.L
Jag friskriver mig från ev skador som kan uppstå i samband med ev tester!
Batterier får väl absolut inte brännas då de exploderar.
"Don't do this at home" brukar man säga…….
(jag gick på den) 
Bosse

Gick också på det. Tänkte bara: Letat länge, hur långt är det mellan bränningarna? Sedan svalde jag det hela. Man har ju lagt både det ena och det andra på konstiga ställen, särskilt under de år jag var "utbränd".
Skrattar och tänker att det är nog fler än jag som behöver gå en kurs i Mindfulness. Men, kul var det i alla fall så, tack för ett gott skratt!!!
Det har ju varit lite dött här ett tag så detta piggar upp.
Jättekul, och jag läste det ju idag den 3 så jag tänkte inte ens på att det kunde vara ett skämt. Påhittigt!
Jag gick på det stenhårt!
Några släktingar till oss skulle på semester och gömde datorn i ugnen ifall de skulle få påhälsning av tjuvar under tiden. När de kom hem efter ett par veckor satte de på ugnen för att laga mat. Efter ett tag började det lukta väldigt konstigt………………Detta var på riktigt, alltså inget aprilskämt.

ett aprilskämt som varar länge kanske hela april gick på det stenhårt nu den 5e. Ha ha tack för ett gott skratt.

Ha ha det var det värsta !!!!
Justnu bränner jag en mobiltelefon. Ugnen är upp i drygt 500 grader och det stinker bränt plast på tomten, så det blir knappast något jag kommer att göra regelbundet … Tog av miljöskäl bort stora batteriet. Har hört att det ska finnas en massa roliga metaller i en sån, så jag är supernyfiken. Återkommer med foto på lördag när jag plockar ur ugnen… 

Så spännande!
Jag har hört att det är skillnad på vilket märke man bränner.
Ericssontelefoner brukar ge en blå färg med dragning av gult och Nokiatelefoner ger en mer vitblå nyans…
Det blir kul att se resultatet, pyromanen!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
Nu väntar vi otåligt, Pyro…. 
Friskt vågat hälften vunnet. Det kanske blir en hit som får efterföljare? 

Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Och insidan. Bränt till ca 1300 grader (orthon 11 helt utsplattat). Det som jag inte lyckas få med få fotot är att det finns en rand av glasyr längs en kant i botten. Grön och helblank är den. Så svart-grönt-"petrol" får man nog kalla mobiltelefonglasyren. Någon som vågar sig på att märkesbestämma utifrån färgen?

Jag tycker det ser ut som en typisk Nokia 3210 ?
Ja, vad säger man..?
Blev orolig ett tag men var glad över att jag frånsagt mig allt ansvar. Riktigt fräckt att du gjort en "kista" åt mobilen. Om leran hade varit vit/grå hade man kanske kunnat säga mer om glasyren.
Om du gör stora affärer på idén kanske det finns utrymme för royalty?
Åtminstone ett omnämnande…? *ler
Hade inte en tanke på att mitt 1:a aprilskämt skulle få sån genomslagskraft. Men roligt blev det ju.
Kul att du delade med dig av bilderna! Tack.

Jag gissar på klassikern Nokia 3310..
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.

Men Pyromanen så kul! Jag kan ingenting om mobiler. Tillkallade familjen och dom säger det är en Nokia 3210.

Häftigt! Kul! Ställ ut den som en "Installation i dagens informationssamhälle"!
Nu är det väl stor risk att du får skulden så fort något har kommit bort hemma hos dig! 
Alla har rätt, det är en Nokia, vad imponerat jag blir! Vet tyvärr inte vilket nummer….
#44, jag kanske ska kalla mitt verk "homage á godsägare". Leran är förresten vit, den blir sådär grå av reduktionen. Men ditt aprilskämt hade inte kunnat vara verklighet, för du skulle inta ha kunnat bränna den i en elugn inomhus utan att märka nåt innan du öppnade ugnen, utrymmet skulle ha varit förskräckligt inpyrt av äcklig plast-rök….. fråga bara mina grannar
… och det är ändå ca 150 meter ner till deras hus…
säkert inte särskilt hälsosamt…
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Spännande….och det finns ju större objekt…moderkort till datorer t.ex…..sådana innehåller nog inte fullt så mycket plast, men kanske fler metaller….

Undrar om du elbränt eller saltat?
Saltat.
#50. Jag är inte sugen på fler äckliga rökexperiment, så det blir inga datorer eller annat konstigt här :-) men nån annan kanske blir sugen …..

Detta var ju helknasigt. Du gör verkligen skäl för ditt namn nu pyromanen… ;-)
Jag skulle skicka en bild till Nokia!
"Återvinning"
Kom att tänka på den här tråden just idag… Minns ni?
Ja det var kul! Hade med den utbrända mobilen på två olika utställningar sedan 😂
Vad skoj! Fick du några roliga kommentarer?
Ja, många. Och du var idékläckaren! 😂