Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: glasyrerglasering
Läst 3916 ggr
VIDAR
0

Vit blank glasyr till bruksföremål

Hej!  Är det någon som har en säker vit blank glasyr till bruksföremål ? Färdig  eller recept att blanda.  Tacksam för tips . Annan bra glsyr som man kan använda till färgkropp ? 

🙂

AnnaCecilia65
0

Jag gillar Tärns C012 och Cebex 1302 till ljus stengodslera.

Ulla
0

I den här tråden finns några ex på vita blanka glasyrer.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

missan9
0

Vit tenn är fantastiskt fin men blandas inte med färgkroppar då men man gör väl som man vill eller vad säger ni andra som vet så mycket mer hela tiden? Vit tenne från Cebex minns ej siffrorna tyvärr. Lycka till med det du gör. Med vänlig hälsning, Margit

Kissinger
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cebex vit tenn heter 955 och är väldigt bra. Har inte misslyckats med denna.  Särskilt fin på den lera jag kallar Pepparkakslera en gulbrunbrännande som heter PRGI från Cebex.

inakeramik
0

Seemanns i stockholm har en vit glasyr som jag använder till stengodslera, minns inte vad den heter just nu, men skall kolla när jag är i verkstan. Den funkar till färgkropp också. Jag har använt den i flera år och är jättenöjd med den. Vill dock påpeka att jag är hobbykeramiker och ingen expert :-)

inakeramik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej igen!

Jag använder BC13, vit blyfri glasyr. 1000-1265 grader.  Försöker lägga upp en bild som exempel.