Keramik iFokus

Keramik

Etikettresor
Läst 1271 ggr
Godsagare
0

Jingdezhen? Intresse?

Finns det ett intresse här av att åka till Jingdezhen? (Kina)

Jag pratade med Phoenix travel i Gbg nu men de har ingen resa dit planerad men kan komma med en offert om vi blir tillräckligt många.

Jag skulle kunna tänka mig att åka i vår eller nästa höst.

På deras hemsida Phoenix Travel  finns exempel på andra resor till Kina.

Om man blir 20 pers kan priset hamna på mellan 15-18'. Då är allt inräknat. För mig låter det kanon!

Hör gärna av er här om ni är intresserade så kan vi kika vidare på det.

pluppan
0

hur lång tid blir man borta då?

Godsagare
0

Den resan var beräknad på 12 dgr. Men det beror mycket på hur mycket inrikesflyg det rör sig om. Det är det som kostar.

Det gick också bra att förlänga detta samt att resa in via Shanghai och hem via Peking, om man vill det.

Jag kan tänka mig

Shanghai    3 dgr
Jingdezhen   6-11 dgr
Xian (terracotta armén)   1d
Peking   3-4 dgr

En resa på 13-19 dgr. Sen kan det väl bli nån dag som går bort/tillkommer på resor däremellan.

Vi får väl höra med Phoenix Travel, de fixar nog precis det vi vill. Skriv gärna här när ni vill åka.

Er budget.

Hur länge ni kan vara borta.

L.A.E
0

Vi var där 1988 .Det har nog hänt en hel del  under den tiden snart 20 år sen.  Vi var nästan där en månad.

Tror att man behöver minst 12 dgr.

susanne.k.wall
0

Det finns nåt som heter Svenska ESF-rådet, som man kan prova söka bidrag ifrån. Dom har en egen hemsida. Vi var några kollegor som sökte EU-bidrag för olika fort- och utbildningar. Jag själv var på en femdagars rakukurs. Sökte bidrag för den och fick det beviljat. Är den här resan tänkt som fortbildning kanske det kan vara värt att söka bidrag. Vi hade en heldag med en handledare som hjälpte oss. Jag tyckte det var väldigt omständigt att söka, men blev himla glad att få min kurs finansierad. Kanske kan vara värt att kontakta och höra sig för. Nu är det här fem år sen så jag vet inte läget nu, men man kan ju maila och fråga. Susanne

Vanja-K
0

Vilket tips! Veckans bästa. Kanske man skulle försöka.  För i arbetet finns det aldrig pengar till bra fortbildningar.

GulleboKeramik
0

Min dotter och måg åker till Kina för ca 6000 tor, de bor på vandrarhem för ca 25 kr/natt och äter på kinesiska krogar, billigt som sjutton. Men det är klart, de vet hur man tar sig runt, efter att ha bott ett år i Kunming och studerat konst på universitetet där. Vi får se om vi följer med efter jul… kanske, kanske…

Godsagare
0

Denna gång funderar jag faktiskt på att anlita ett resebolag (Brukar alltid fixa allt själv) eftersom det krävs flera inrikesresor, engelsktalande guide och säkert annat som är bra att veta.

Att fixa en sån här resa tar en massa tid, tid som vi alla splittar på genom att boka via resebyrå. För de gör ju inget sånt gratis. Har de dessutom arrat en sån resa förut så har de ju redan bra kontakter och fått feedback från tidigare resenärer.

De har ju säkert försäkringar också som är till bra hjälp ifall nåt går på tok. Jag törs inte ta det ansvaret för en större grupp.

Men, vill någon annan här rodda i det så vore det väl toppen!

Annars kan vi hjälpas åt att kolla flighter till de olika ställena, priser och tider. Vi brukar ju vara duktiga på att hjälpa varann?

Någon som vet var rutten brukar gå?

Bkk? Shanghai? Beijing? För att sedan ta sig vidare? 

ESF-rådet är suveränt! Hade själv glömt bort dem, tack för påminnelsen. Frågan är om man måste driva eget för att få något bidrag? Någon som vet?

susanne.k.wall
0

När vi sökte bidrag var ett av villkoren att man hade företag.

susanne.k.wall
0

…men man kan ju höra sig för ändå. Jag skulle vilja åka med men det är omöjligt nu och några år framåt. Men hoppas ni får ihop en resa. Man kan ju också söka stipendier för att kunna resa.

zzaga
0

Det här kanske kan vara något för den resesugne:

http://www.denysjames.com/