Rivning på gång...
Nu står en STOR container på vår gård och PEAB har intagit vår gård!! Det rivs väggar och golv för fulla muggar. Det känns sååå skönt att de äntligen kommit igång!! Det var länge sen de sett så vattenskadat hus:// Det är ju inget kul förstås, men i verkstan har snickarna lovat att bygga fina nya bänkar till mig och anpassa diskbänk och dylikt efter min slamavskiljare och fixa nya hyllor osv. Det kommer bli mycket bättre än det var innan. Det bästa är att när jag tog hus försäkring kryssade i alla rutor jag kom åt, vilket innebär att vi som jag inte visste har en husplusförsäkring med självrisk på 1 200 kronor, puhhh. Ser fram emot min nya fina verkstad:))

Det låter ju toppen! Nästan så man kan gratulera till vattenskadan eller…? Hur ser tidsplanen ut? När kan du börja använda din nya verkstad?

Vad bra! Måste vara skönt att veta hur det blir ekonomiskt med allt och att det börjar gå åt rätt håll! Instämmer i föregående talare: Grattis eller vad man skall säga!

Det är som det gamla ordspråket säger det finns inget ont som inte för något gott med sig…eller hur det nu var. Hoppas det blir ändå bättre nu i verkstaden! Lycka till
Efter regn, kommer solsken. Tänk på det! Allt kommer att bli bra. Tur med försäkringen. Kram vanja-k

Ja, det är nästan man kan säga grattis:)) Har ju missat en del intäkter från butiken förstås och en del bök har det varit men det kommer bli bättre!! Det tar nog en två månader från nu tills jag är installerad i verkstan igen skulle jag tro. Men samtidigt så är det mycket med den lilla nu också så det blir inte så mycket tid över ändå. När verkstan är färdig ska gubben ta pappaledigt på del tid så jag kan ha 3 dagar i veckan i verkstan tills hon börjar dagis. Det ska bli roligt att få göra lite bådeoch. Tack för peppning:))
Grattis Petra. Livet är underligt ibland, och tar underliga turer. Men ofta blir allt till det bättre när man kommit över den värsta första besvikelsen: Hoppas du får en jättebra verkstad nu och att kunderna kommer välla in sedan…;D
Härligt med pappaledigheten, man behöver lite egen tid när man har småttingar ( och större barn med för den delen…) att bara få vara själv och njuta…

Vill också gratulera till nya verkstan trots att den föregåtts av så mycket svårigheter. Se framemot julruschen, dels kanske du kommer att jobba jätte-effektivt i en ny fin verkstad och dels kanske du får en fin försäljningsdel där kunderna bara väller in. Kör lite med gubbarna (ha!) så du får din verkstad exakt som du vill ha den. Lycka till! Susanne

Skönt att det kommit igång! Du kanske kan passa på att få det mer anpassat än tidigare till och med! Passa på att ha lite mys med den lilla nu när du kan :)
Skönt att det börjar lätta på er molniga tillvaro
. Lycka till! /louise