Keramik iFokus

Keramik

Etikettresor
Läst 1728 ggr
Vavrakeramik
0

Öland- skördefest!

Jag o familjen ska åka till Öland på Skördefest sista helgen i september. Är det någon som har tips på keramikställen att besöka på Öland? eller för den delen annat man ej bör missa?

kinnekulle
0

Hej vävra, vi var inne på att åka ett annat år ochdå kollade jag programmet på nätat, tror det står på Ölands skördefest, och där står alla krukmakare och annan konst som har öppet under festen, tror det var på fred som de flesta hade nattöppet, och med pumpalycktor tämda, det lär så fint..men kolla där du,tror att du skall kunna finna en del matnyttigt. Ha en trevlig resa. Marika, oj kom att tänka på, va det inte paradisverkstaden på Öland som brann för ett tag sedan?

Doriz
0

Brukar vara där men i år krockar det med Bok & Biblioteksmässan i Göteborg. Det finns många keramiker och jag är så dålig på namn bl a en tjej som gör mycket Raku. Vid ruinen brukar de göra halmskulpturer som de tänder eld på när det blivit mörkt och det såg jag fram emot ett år. Underbart är kort, kan man beskriva upplevelsen. Jag tycker också det är kul att gå på "marknaderna" där de säljer grönsaker, fisk och annat. Tips på billigt och bra boende är vandrarhemmet Svanen i Kalmar, det ligger på Stensö som är nära brofästet. Natrurligtvis finns det vandrarhem på Öland också men de brukar vara fullbokade om man är lite sent ute.

Vavrakeramik
0

Tack för lite tips. Boende har vi bokat för ett par månader sedan och redan då var mycket uppbokat. Jag har sett programet som finns men tänkte sådär att kanske nån har nåt tips om vad man verkligen inte ska missa!

troll
0

Det finns några keramiker som slagit sig ihop och kallar sig Keramikerna på södra Öland - eller något liknande. Bla en kvinna som gör skulpturer och vaser och har en historia om varje figur hon skapar - han har även en fantastisk trädgård i vilken flera av hennes figurer finns utställda. Han jobbar i alla möjliga och omöljiga tekniker - tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn, men det skulle jag kanske kunna ta reda på om du vill. Ska ni vara på södra eller norra delen av ön?

/Marie

Vavrakeramik
0

Vi ska bo i mitten ungefär, fast på östra sidan. Men Öland är inte så stort…