VIKTIGT!! Läs alla !!
I mitt dagboksinlägg om "Sorgebud" kan du läsa om en fruktansvärd olycka som inträffat en lillasyster till en av pojkarna i min sons klass.
Under påskhelgen drunknade denna lilla tösen på 2 år i en regntunna!!
Det jag vill med detta inlägg är att varna alla föräldrar…farföräldrar…morföräldrar…ja ALLA som har barn i eran närhet och uppmärksamma er på att faror finns där man minst anar dom !!!
Montera fast galler på era regntunnor så denna fruktansvärda olycka inte händer igen !!!
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Så fruktansvärt tragiskt! Min regnvattenstunna kommer absolut att få ett skydd även om här inte finns några småbarn just nu. Man kan ju få besök av någon med barn.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Jag blir helt hysteriskt rädd när jag läser det här. Jag har en liten 5 månaders som snart kommer att börja tulta omkring. Hur fasen ska man göra för att eliminera alla faror?
Förfärligt. Hur förutser man alla farligheter kring små barn? Stackars alla inblandade.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

#1 Mina barns farmor och farfar kommer få stränga order om att montera fast galler på alla sina regntunnor !
#2 Jag mendade inte att skrämma upp någon…utan upplysa om något man inte tänk på som en fara för barn. Jag har själv en nyligen fyllda 1 åring. Man får, utan att bli för överbeskyddande, se till att man alltid har koll på vart barnet är och vad den gör. Kommer man till nya ställen kan man kanska reka av omgivningen lite efter uppenbara faror.
Barn ska ALDRIG vara ensamma där det finns tex vatten, eld eller höga höjder !
Jag kom i chock när jag fick beskedet, men när jag kom hem efter lämnat sonen i skolan så kom verkligheten och jag grät i flera omgångar för den stackars familjen och av rädsla.
Jag känner ändå att jag tycks ha nått fram bed mitt inlägg, vi har alla fått ny kunskap i något man inte vetat förr, vilket gör att man blir mer uppmärksam på även andra saker.
# Man kan inte förutse alla faror som finns runt barnen, men är man bara uppmärksam och med så kan man iaf göra vad man kan för att förebygga dom….ingen vet vad framtiden håller !
Den här flickan ramlade ner i grannens regntunna och det var hennes storebror på 7 år (han går i min sons klass) som hittade henne…han mår jätte dåligt nu.
Allt är bara så fruktansvärt overkligt !
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Jag får ont i magen bara jag läser om det.