Keramik iFokus

Keramik

Etiketterutställningargallerierkeramiker
Läst 759 ggr
Pia
0

Konsthantverkets dag

Förmodligen är det väl jag som inte har koll på läget i det här fallet… Men jag såg precis att imorgon lördag 29 april är det Konsthantverkets dag över hela Sverige. På www.konsthantverk.info kan man få hela programmet, som visst innebär prova på-arrangemang både här och var.

Någon som skall gå på något sådant arrangemang? Eller kanske någon som tar emot hugade prova på:are i sin verkstad?

LeWE
0

Jag har öppet i min verkstad o butik imorgon, de som kommer får om de vill prova på att dreja och jag tänkte berätta om mitt arbete om man är intresserad. Det finns även annat hantverk i min butik och en del av dom kommer att finnas där imorgon mellan kl 12-16.

Lena

Ulla
0

Synd att det är så mycket som händer på helgerna. De är närmast heliga och ägnas åt familjen. Det måste vara lättare i de familjer där båda har samma intresse.

Nå, jag ska inte klaga. Jag har ju möjlighet att ägna mig åt det roligaste jag vet under större delen av veckan.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

LenaR
0

Missade konsthantverkets dag totalt….Generad

Men får man fråga hur du brukar sköta prova-på drejning Lewe? Jag brukar ha det på marknadsdagar och andra spektakel i 'byn', och då tar jag 75:- och man får komma och hämta sin skapelse glaserad och klar ett par veckor senare. Dyrt? Billigt?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Pia
0

Tycker det låter jätte (alldeles för) billigt…:)

LenaR
0

Men jag tror det brukar ligga där nånstans.. Vad får man? 5 max 10 minuter på sig och en liten kruka (materialkostnaden är kanske 10 kronor inkluseive bränningar och allt). De flesta brukar tycka det är för dyrt, men det är kanske inget att förvåna sig över :)

frykis
0

Jag hade min verkstad öppen hela dagen med demonstration av rakubränning i min vedeldade rakuugn. Det är härligt när man tar ut något ur sågspånet och det hörs en massa ooohhh vad fiiiint!

Det är en tacksam show att bjuda på.

LeWE
0

Just den här dagen tar jag inte betalt för själva drejningen men om det blir nåt som de vill ha bränt o glaserat så tar jag ung det pris du,Lr, skrev. Jag försöker istället ragga till övriga kurser, som ett litet "smakprov".

Det var förresten bara en som ville dreja, inte mycket folk alls för övrigt, tyvärr, Kanske det beror på att jag är ensam i området, kanske det går bättre med såna dagar där det finna fler hantverkare att åka runt till?

LenaR
0

Det är klart att det går bättre om det finns andra i närheten. Så skulle jag tänka själv iaf, bättre att hitta ett ställe där fler håller till, för om man åker till en konsthantverkare och det visar sig tråkigt har man åkt helt i onödan…

Jag är ju så hutlös så om de vill dreja och sen inte vill ha sin skål så får de pröjsa ändå. Men det är jag det!