Keramik iFokus

Keramik

Etikettövrigt
Läst 887 ggr
Elorion
0

Gäller att va snabb:((

Måste bara berätta att jag har nyss missat en tokbra affär:(((((

På Blocket låg en annons om: Ugn 70x90x70 cematex automatik, en sparkskiva, en drejskiva + en massa tillbehör! Gissa vad priset var?? 5000:- för alltihopa! Jag missade precis och det var nån annan glad människa som hann föreRäcka ut tungan hmmm undrar om man kan få en sån chans igen…tvivlar

abbis
0

Ha ha ..jag såg den annonsen..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

pluppan
0

hmm det var attans billigt

Elorion
0

mmmm mummel mummel MUMMELLedsen

Vavrakeramik
0

man får vara snabb om man ska fynda på Blocket!

lotta2
0

Ja, ofta ligger det ju gamla annonser kvar i evighet, när grejerna är sålda sedan länge. Jag har också missat en hel grejer genom åren, och en del fynd har man ju också gjort på diverse annonser och sajter. Värst är det ju när man ringt och dom just lovat bort den till en annan, och dom dessutom bor nära och man har pengar löst…

Men Elorion du har väl inte tröttnat på din gasugn redan?? ;D

Bruzapetra
0

Har ni sett de den här då, en 750 liters toppmatad ugn helt oanvänd för gas, 15000:-

Herregud, hur sätter man en 750 liters från ovan?

http://www.blocket.se/vi/13915507.htm?ca=17_s

lotta2
0

Petra, Den är såld dessutom…:(

Men den kan omöjligt vara 750 l, kolla in höjden på teglet säg diameter 70 cm och höjd 70 cm= borde vara max 300 liter enligt min lilla snabbräkning. Det ser inte ut som en 750 l ugn. Jag tror det är ett missförstånd i volym här någonstans…..

Elorion
0

#5 Närå jag har absolut inte tröttnat snarare tvärtom jag börjar precis lära mig:) Nä, anledningen var att jag skröjar inte i min gasugn ännu, utan jag har en toppmatad gammal spruttibangbang som jag gör det i och den tar bara 35cm. Så om jag ska göra större skålar och fat, som jag är tokigt sugen på, så funkar den inte bra.

Sen tror jag att om man inte ville ha sakerna så hade man nog tjänat en hacka om man sålt dem vidare:).

Till saken hör ju att jag fick mail om att prylarna var kvar, men när jag ringde timmen senare så var de påväg ut… Den där timmen ägnade jag till att sätta upp en utställning…. Morr…

GladSkrattandeCool

Bruzapetra
0

Ja, det kunde man ju tro:( Men jag kände mig också lite skeptisk till storleken. Tittar man ner i den ser den inte såå väldans bred ut.. Jag har faktiskt bestämt mig för att köpa en toppmatad Kittec av Tärn med 69cm i diameter och det känns som att den borde vara liknande bred. Ska bli skönt att få lite bredd för fat odyl. Men det lockade lite med en gasugn…

Men min dröm är fortfarande en saltugn om några år:D

mangobango
0

Abbi, var det du som köpte? Efter som du sade ha ha?

Men det är ju så billigt att man tror det är ett skämt, någon som driver med någon annan, skojannons…

abbis
0

nej nej…inte köpt…jag ska ha en gasol nästa gång

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/