Keramik iFokus

Keramik

Etikett: bilder-på-keramik
Läst 558 ggr
Ulla
3

Vad ska man ha den till?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har många gånger fått frågan "Vad ska man ha den till?" Vad ska man svara på det?
En kanna är inte bara en kanna. Den kan användas till så mycket annat. Här är ett exempel på en cylinder/vas som blivit hållare för toaborsten. Mycket trevligare än den ursprungliga av plast.

Har du något förslag på alternativ användning av keramiksaker?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

• Redigerat 2020-11-29 10:06 av Ulla
NenneAhl
2

Känner igen den frågan, kanske ska bolla tillbaks , vad behöver du?
En annan vanlig kommentar (undanflykt) ” jag har redan så fullt i skåpen” svarar på den ”köp fler skåp då” ;-).
En annan rolig, stod för många år sedan och sålde keramik i nordstan i Göteborg. Hade en smed bredvid mig. En kvinna kom fram till honom och frågade om han hade vinställ? (Han hade inte så mycket saker så man kunde lätt se att inget fanns) jo sa han och pekade på ett plattjärn med 4 krokar på och sa, där har du ett för 16 flaskor 4 flaskor i varje systempåse. Kvinnan vände och gick o jag vred mig av skratt.
Så vad ska man ha det till?

Ulla
0

#1: 😂 Förstår att du vred dig av skratt. Jag sitter fortfarande och fnittrar åt tanken på de upphängda systempåsarna.

_
_

ler
1

Jag fick ett par plattor från ett hus som jag skulle ta fram den riktiga färgen på så att det kunde produceras nya. Dom har jag nu som underlägg till mitt bålfat i trädgården.

Caeli
2

I min förra lägenhet hade det samlats en massa sladdar i en hörna. Så jag tog hela högen med "sladdtrassel" och stoppade ner i ett stort höganäskrus! Riktigt nöjd med den lösningen! 😀

Ulla
1

En annan konstigt snäv fråga som jag fått är "Vad är den till för?" eller "Vad ska man ha i den?" om en skål. Ja, vad har man en skål till? Får man ha godis i den eller är den avsett för gräddfil? 🤔

_
_

ler
1

Ja det är en vanlig fråga, jordnötter eller? Hur vet man vad en skål kan användas till.

Ulla
1

Första advent idag. Det kom mig att tänka på när jag skaffade mitt akvarium - och den här tråden.

Jag ställde det nya akvariet på en TV-bänk från IKEA som passade precis i storlek och fyllde det med 200 liter vatten. Efter ett tag blev jag litet orolig. Tyckte att bänken bågnade. Kanske var det för tungt?

Jag löste problemet med att skjuta in den handgjorda adventsljusstaken under bänken. Den hade rätt höjd. Sedan fortsatte jag stöttningen uppåt med ett par avsågade pallben mellan hyllorna och upp till akvariet. Funkade perfekt ända tills jag flyttade och avvecklade akvariet. Adventsstaken försvann tyvärr i flytten.

Önskar er alla en Fin Första Advent!

_
_

Pyttelite
0

#0: Dum fråga kanske men hur har du dekorerat är det handmålat?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Ulla
1

#8: Nej, det är en köpt dekal för keramik. Man bränner fast den i en tredje bränning.

_
_