Öronlösa muggar och koppar?
Dricker du någonsin ur en keramikmugg som saknar hänkel? Om innehållet är hett så finns det ju en anledning att ha något att hålla i, men allt man dricker är inte hett. Själv dricker jag nästan alltid kalla drycker ur glas och varma drycker ur kärl av keramik.
Den bifogade bilden visar en av mina muggar som står i ett skåp och aldrig får komma ut.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
- Redigerat 2021-02-14 16:11 av Ulla
Jag har inte så många muggar utan hänkel men ett gott te med en ”god” mugg med fint anslag för munnen ger både njutning för själen och händerna.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Jag föredrar muggar utan hänkel och även när jag dricker ur en mugg med hänkel så använder jag den sällan utan håller runt 'kroppen' på muggen.
Jag kan inte dricka kaffe eller te när det är väldigt hett så känner inte att det är ett problem att muggen är för varm (förutom om jag ska förflytta muggen innan drycken svalnat tillräckligt, men det brukar gå genom att hålla i toppen på muggen med en hand och under muggen med den andra :)
- Redigerat 2021-02-18 11:59 av Jill000
Jag har alltid kall mjölk i kaffe och te, så egentligen borde inte värmen vara något problem. Antar att det bara är av gammal vana som jag fortsätter med hänklade muggar.
#3: Härligt med olika modeller. Då kan alla hitta sin egen favorit och man behöver inte ta fel.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_