Keramik iFokus

Keramik

Etiketter: keramik-bränningugn
Läst 319 ggr
ÅsaF
0

bruksanvisning till TC 60

Hejsan!

Är det någon som vet om det finns tillgängliga bruksanvisningar till en TC 60 ugn? Är det svårt att programmera, och hur vet man hur man ska göra?
Vi har en ugn på jobbet som vi skulle behöva programmera om till ett stengodsglasyrsprogram. De andra redan sparade programmen för lergods funkar fint.
Som ni säkert förstår är jag nybörjare. :-)

Ha det gott!

Åsa

Sintring
1

Hej Åsa
Du har ett PM med bruksanvisning

LottaGy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Hej!
Jag har just fått en ugn som tillhört min svågers dementa mamma. Det finns med ett handskrivet papper där ugnen ska heta Automatik TC60. Ugnen saknar dock synlig automatik, bruksanvisning mm. Kan man från bilderna känna igen ugnen? Finns reservdelar att köpa? Hur går jag vidare eller är det kört? Jag är nybörjare, rådvill och extremt tacksam för alla ideer.

Bo§e
1

Hej,

#2: Vad själva ugnen heter går inte att se, men den har tydligen haft en styrning av fabrikat Bentrup, som heter TC60.
Om jag fattat rätt, så saknar du denna styrdosa.

Kontakten där den skall pluggas in syns på den första bilden (den mångpoliga kontakten med snäpplåset).
Kontakten kallas "Bentrupkontakt", och där kan du enkelt plugga in vilken styrning som helst av fabrikat Bentrup (finns ett flertal att välja mellan).

Jag skickade dig nyss ett PM, med litet tips.

"Don't Panic" (Douglas Adams)

• Redigerat 2022-05-22 13:30 av Bo§e
MalinNehlin
0

#1: hej, fick du tag på instruktion för styrenheten? Jag har köpt en begagnad ugn med som är likadan som din med ennBentrup TC60 men saknar beskrivning.

Bo§e
0

#4: Det finns två versioner. Står det bara TC60 på den, eller står det TC60/8….?

"Don't Panic" (Douglas Adams)

usd
0

#2 Du kanske kan kolla med den du fått ugnen av om TC 60 eller någon annat instrument ligger någonstans och skräpar? Vet man inte vad som är tillbehör kan man ju missa att de hör ihop….